Роботу присвячено проблемі формування художньо-творчого потенціалу бакалаврів музичного мистецтва. На основі узагальнення філософської та психолого-педагогічної літератури здійснено понятійно-термінологічний аналіз феномену художньо-творчого потенціалу, а саме: розкрито сутність художньотворчого потенціалу особистості, визначено зміст і компонентну структуру художньо-творчого потенціалу бакалаврів музичного мистецтва. Науково обґрунтовано критерії оцінки та визначено рівні сформованості художньотворчого потенціалу бакалаврів музичного мистецтва. Обґрунтовано і розроблено методичні основи формування художньо-творчого потенціалу бакалаврів музичного мистецтва, які розглядаються з точки зору контекстного, компетентнісного та мистецько-персоналізованого підходів.
The dissertation deals with the issue of artistic and creative potential formation of Bachelors of Musical Arts. Based on the generalization of philosophical, psychological and pedagogical literature the notional-terminological analysis of the phenomenon "artistic and creative potential" is carried out, namely: the essence of artistic and creative potential of Bachelors of Musical Arts is elucidated, content and component structure of artistic and creative potential of Bachelors of Musical Arts are specified. Assessment criteria have been scientifically grounded and levels of creative and artistic potential formation of Bachelors of Musical Arts have been ascertained. Methodological foundations for artistic and creative potential formation of Bachelors of Musical Arts that are considered in terms of contextual, competencebased and artistic-personalized approaches have been proved and developed.