У дисертації вперше в сучасному українському мовознавстві обґрунтовано визначення навчального мовознавчого тексту та навчального мовознавчого дискурсу як різновиду інституційного дискурсу. Виконано комплексний аналіз навчального мовознавчого тексту в аспекті його семантико-синтаксичної структури та комунікативно-прагматичної зорієнтованості. Описано загальнотекстові та диференційні ознаки навчального мовознавчого дискурсу (цілісності та зв’язності, інформативності, інтерпретаційності, аргументованості, узагальненості тощо), з’ясовано засоби їх реалізації. Проаналізовано прагматичні типи речень у навчальному мовознавчому тексті; з’ясовано функції засобів суб’єктивної модальності.
The author provided the first in modern Ukrainian linguistics reasonably determine academic linguistic text and academic linguistic discourse as a kind of institutional discourse. Completed a comprehensive analysis of the educational linguistic text in terms of its semantic and syntactic structures and communicative-pragmatic orientation. Described overall text and differential features educational linguistic discourse (integrity and connectivity, informative, interpretatsiynosti, argumentation, generalization, etc.), found the means to implement them. Analyzed pragmatic types of sentences in the educational linguistic text; found a means of subjective modality.