У статті досліджувалося оцінка фізичного розвитку та рівня фізичної підготовленості дітей 5-6 років, які займаються гімнастикою в спортивних школах з аналізом фізіометричних вимірів, зокрема : життєва ємність легень, динамометрія, частота дихання та ЧСС, а також детальним аналізом рівня фізичної підготовленості за допомогою педагогічного тестування. Під час дослідження використано теоретичний аналіз, а саме аналіз та узагальнення літературних джерел, систематизація, порівняння різних поглядів на досліджувану проблему, контент-аналіз підручників з метою вивчення теоретичних та методичних основ оздоровчих занять учнів спортивної школи, методи визначення антропометричних даних та методи математичної статистики та обробки даних, а також методи педагогічного тестування. Отримані нами результати оцінки рівня фізичної працездатності дітей дозволили зробити висновки, що у більшості осіб вона відповідає середньому рівню, а в третини дітей виявили малі її функціональні резерви. Показники ЖЄЛ теж відповідали середнім статистичним показникам, аналізуючи отримані дані, щодо розвитку фізичних якостей, можна засвідчити те, що практично усі показники тестів, які характеризують фізичну підготовленість дітей, знаходяться на низькому та нижче середньому рівнях. У жодному з тестів діти не продемонстрували високого рівня, аналіз індивідуальних результатів оцінювання рівня фізичної підготовленості дітей 5-6 років показує, що 40,7% досліджуваних мають середній рівень фізичної підготовленості, вище середнього – 14,8 %, нижче середнього рівня відповідає 25,9 % дітей, низькому рівню – 18,5 % осіб . Тому, нами було відібрано 120 дітей (44,4%) з низьким та нижче середнього рівнями фізичної підготовленості для проведення з ними оздоровчих занять гімнастикою за авторською програмою. Результати нашого дослідження засвідчили, що більшість показників фізичного розвитку та функціонального стану дітей 5-6 років, які займаються гімнастикою в спортивних школах відповідають віковій нормі, проте аналіз індивідуальних результатів оцінювання рівня фізичної підготовленості дітей 5-6 років показує, що 40,7% досліджуваних мають середній рівень фізичної підготовленості, вище середнього – 14,8 %, нижче середнього рівня відповідає 25,9 % дітей, низькому рівню – 18,5 % осіб.
The article deals with the assessment of physical development and level of physical fitness of children 5-6 years’ old who are engaged in gymnastics in sports schools with the analysis of physiometric measurements, in particular: vital capacity of the lungs, dynamometry, respiratory rate and heart rate, as well as a detailed analysis of the level of physical fitness with the help of pedagogical testing. During the research, theoretical analysis was used, namely the analysis and generalization of literary sources, systematization, comparison of different views on the problem under study, content analysis of textbooks for the purpose of studying the theoretical and methodical foundations of physical education of sports school students, methods of determining anthropometric data and methods of mathematical statistics and data processing, as well as pedagogical testing methods. The results of the assessment of children's physical capacity allowed us to conclude that in most people it corresponds to the average level, and in a third of children, small functional reserves were found. The indicators of vital capacity of the lungs also corresponded to the average statistical indicators, аnalyzing the obtained data regarding the development of physical qualities, it can be proven that almost all test indicators that characterize the physical fitness of children are at low and below average levels. In none of the tests did the children demonstrate a high level, the analysis of individual results of assessing the level of physical fitness of children 5-6 years old shows that 40.7% of the subjects have an average level of physical fitness, 14.8% have an above average level, 25.9% of children have a below average level, 18.5% have a low level % of people. Therefore, we selected 120 children (44.4%) with low and below average levels of physical fitness to conduct recreational gymnastics classes with them according to the author's program. The results of our research proved that most of the indicators of physical development and functional state of children 5-6 years old who do gymnastics in sports schools correspond to the age norm, however, the analysis of individual results of assessing the level of physical fitness of 5-6-year-old children shows that 40.7% of the subjects have an average level of physical fitness, 14.8% have an above average level, 25.9% of children have a below average level, 18% have a low level, 5% of people.