У оглядовій статті порушено актуальну проблему стосовно дослідження дітей із затримкою мовленнєвого розвитку в навчально дошкільному закладі. На основі аналізу науково-методичної літератури проаналізовано та узагальнено особливості психомоторного та когнітивного розвитку дітей з порушенням мовлення. Розглянуті найбільш ефективні засоби фізичного виховання та методи організації занять з дітьми із затримкою мовлення в дитячому соціумі. Результати. Встановлено, за даними літературних джерел, що для дітей дошкільного віку з затримкою мовлення характерні: відставання в показниках психічного та фізичного розвитку, рухових здібностей, комунікацій в спілкуванні з однолітками, порушується адаптаційні можливості в суспільстві, нестійка увага, внаслідок чого і відбувається погіршення настрою та самооцінки. Але водночас також існують тенденції щодо напрямів покращення засобів, методів та програм для якомога більш ефективних пошуків подолання цієї нозологічної проблеми в дитячому соціумі. Висновки. Розвиток дітей з порушенням мовлення мають суттєвий різний вектор в порівнянні зі здоровими дітьми, які навчаються в дошкільному навчальному закладі. Засоби фізичного виховання для дітей цієї нозології розглядається, як один з основних ланок покращення не тільки когнітивних та психомоторних функцій, але й включають заходи щодо покращення компонентів здоров’я, які містять в собі – психічний, фізичний, соціальний та духовний (моральний) розвиток дітей в дошкільному середовищі.
The review article raises an actual problem related to the study of children with delayed speech development in a preschool educational institution. On the basis of the analysis of scientific and methodical literature, the peculiarities of psychomotor and cognitive development of children with speech disorders in the conditions of a preschool institution were analyzed and summarized. The most effective means of physical education and methods of organizing children's activities with children with speech delay in children's society are considered. Results. Based on the results of literary sources, it was established that preschool children with speech delay are characterized by: lag in indicators of physical and mental development of motor skills, communication in communication with peers, adaptive opportunities in society are violated, adaptive attention, unstable attention, as a result of which there is a deterioration of mood and self-esteem. But at the same time, there are also trends in the direction of improving methods and programs for the most effective search for overcoming this nosological problem in children's society. Conclusions. The development of children with speech disorders has a significantly different vector compared to healthy children who study in a preschool educational institution. Means of physical education for children of this nosology is considered as one of the main links of improving not only cognitive and psychomotor functions, but also includes measures to improve components of health, which include the mental, physical, social, spiritual, and moral development of children in the preschool environment.