The study considers management decisions that influenced the quality of education in the process of sports managers training under martial law, in particular, the organization of the educational process in a higher education institution and the terms of payment for educational services of students studying under a contract. The study was attended by applicants for the higher education of the first (bachelor’s) and second (master’s) levels of higher education and teaching staff of the Management of Physical Culture Department. The research used the following methods: methods of analysis, synthesis, generalization, comparison and methods of sociological survey. A survey of students was conducted after the resumption of the educational process under martial law. The most significant opportunities for online learning are considered the individualization of training, the flexibility of the training schedule in choosing the most convenient conditions (place and time), and the study of theoretical material on various online platforms. In their opinion, the lack of necessary equipment at home and the lack of constant access to the Internet have a negative impact on the organization of full-fledged distance learning. Monitoring the quality of education was carried out, the result of which showed the average grades of the success of students at the Management of Physical Culture Department. It is important to note that during martial law there was an issue of resolving problems with the payment of students for educational services, it turned out that some students lost the opportunity to pay for tuition for various reasons.
У дослідженні розглянуто управлінські рішення, які вплинули на забезпечення якості освіти в процесі підготовки спортивних менеджерів в умовах воєнного стану, зокрема організацію навчального процесу у закладі вищої освіти та умови оплати за освітні послуги здобувачів освіти, які навчаються за контрактом. У дослідженні взяли участь здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти та професорсько-викладацький склад кафедри менеджменту фізичної культури. Використано методи аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння та методи соціологічного опитування. Було Проведене опитування здобувачів освіти після поновлення освітнього процесу в умовах воєнного стану. найбільш вагомими можливостями онлайн навчання вони вважають індивідуалізацію навчання, гнучкість графіка навчання у виборі найбільш зручних умов (місця і часу), опрацювання теоретичного матеріалу на різних онлайн-платформах. Негативно впливають на організацію повноцінного дистанційного навчання, на їх думку, відсутність потрібної техніки вдома та відсутність постійного доступу до мережі Інтернет. Був проведений Моніторинг якості освіти, результати якого показали середні бали успішності здобувачів освіти кафедри менеджменту фізичної культури. Важливим під час воєнного стану виявилося питання врегулювання проблем з оплатою здобувачів освіти за освітні послуги, з’ясувалося, що деякі здобувачі освіти втратили можливість сплачувати за навчання з різних причин.