У статті визначено рівень фізичного (соматичного) здоров’я студентів 1-го курсу закладу вищої освіти. Використано метод оцінки рівня соматичного здоров’я Г.Л. Апанасенка. Дані розподілу обстежуваних за рівнем фізичного здоров’я дозволяють констатувати, що 14,14% студенток та 2,39% юнаків-студентів мають низький рівень фізичного здоров’я, 29,31% та 21,18% – нижчий за середній, 44,37% та 45,56% – середній, 12,83% та 30,87% – вище середнього. Результати проведеного нами дослідження свідчать про те, що у студентів 1-го курсу переважає середній рівень фізичного здоров’я. Нажаль, серед студентів, які взяли участь у дослідженні, не було виявлено тих, чий рівень фізичного здоров’я можна характеризувати як високий.
Отримані результати доводять актуальність та доцільність розробки заходів, спрямованих на підвищення рівня фізичного здоров’я студентів 1-го курсу закладу вищої освіти. Перспективою подальших наукових пошуків на наш погляд є розроблення нових методик індивідуалізації диференційованих фізичних навантажень студентів у процесі фізичного виховання залежно від їхнього рівня здоров’я.
The article defines the level of physical (somatic) health of students of the 1st year of a higher education institution. It was used the method of assessing the level of physical health G.L. Apanasenko. The data on the distribution of the examinees according to the level of physical health allow us to state that 14.14% of female students and 2.39% of male students have a low level of physical health, 29.31% and 21.18% - below average, 44, 37% and 45.56% are average, 12.83% and 30.87% are above average. The results of our research indicate that the average level of physical health prevails among first-year students. Unfortunately, among the students who took part in the study, there were not those whose level of physical health can be characterized as high. The obtained results prove the relevance and expediency of developing measures aimed at improving the level of physical health of students of the 1st year of a higher education institution. In our opinion, the prospect of further scientific research is the development of new methods of individualization of differentiated physical loads of students in the process of physical education depending on their level of health.