Дисертацію присвячено проблемі формування у майбутніх учителів музики готовності до педагогічної взаємодії з навчальним хоровим колективом. Виходячи з нормативних документів, якими керується вища школа України, зокрема «Національної доктрини розвитку освіти», студента вважають суб’єктом освітнього процесу. Однак аналіз результатів досліджень, в свою чергу, дає можливість стверджувати, що студент вищого навчального закладу в більшій мірі є об’єктом педагогічного впливу, ніж свідомим та активним суб’єктом. Встановлено, що актуальною проблемою сьогодення є пошук шляхів наповнення процесу фахової підготовки студентів суб’єктним змістом. Виявлено, що у музичній освіті існує потреба наукових досліджень, присвячених пошуку шляхів ефективної взаємодії суб’єктів педагогічного процесу у вищій школі, спрямованих на розвиток особистості майбутніх учителів. Зокрема, актуальною є проблема формування педагогічної взаємодії майбутніх учителів музики з навчальним хоровим колективом. Обгрунтовано авторську позицію, що готовність до педагогічної взаємодії майбутнього вчителя музики з навчальним хоровим колективом дозволяє спрямовувати практичну освітню діяльність на створення умов для саморозвитку суб’єктів учіння, формування і розвиток культурних потреб та здібностей усіх учасників навчального процесу.
The dissertation is devoted to the problem of the formation of readiness for future teachers of music for pedagogical interaction with the with academic choirs. Based on the normative documents, which are guided by the system of higher education of Ukraine, in particular the "National Doctrine of Education Development," the student considers to be the subject of the educational process. However, according to the analysis of the results of studies of the educational system in Ukraine, makes it possible to argue that a student of a higher educational institution is more of a object of pedagogical influence than a conscious and active subject. It also found that the current problem of the present is the searching of ways to fill the process of professional training of students by subject content. Виявлено, that music education is needed scientific studies on finding ways of effective interaction of constituents of educational process in higher education aimed to develop personal growth of future teachers. In particular, the relevant issue is the formation of pedagogical interaction of future music teachers with academic choirs. Substantiated the author's position that readiness for pedagogical interaction of future music teacher with academic choir allows direct practical education on creating the conditions for self-learning subjects, formation and development of cultural needs and abilities of all participants in the educational process.