Дисертаційне дослідження присвячене обґрунтуванню теоретичних і методичних засад практично-технічної підготовки майбутніх учителів інформатики в умовах змішаного навчання. Актуальність обраної теми зумовлена низкою суперечностей, які вказують на необхідність продовження пошуку ефективних шляхів підвищення якості освітнього процесу, створення методичної системи практично-технічної підготовки майбутніх учителів інформатики в умовах змішаного навчання, формування інформаційно- технічних компетентностей, організації інформаційно-освітнього середовища.
The dissertation deals with justification of the theoretical and methodical principles of practical and technical training of the future teachers in conditions of blended learning. The relevance of the chosen study is due to a number of contradictions, which confirm the necessity to continue research for effective ways of improving the quality of the educational process, formation of a methodical system of practical and technical training of future teachers of informatics in conditions of blended learning, formation of information and technical competencies, organization of information and educational environment.