З метою вирішення проблеми вивчено педагогічний досвід та особливості сучасної концепції вищої школи в Європі, Америці, Німеччині і Україні, культурні і історичні аспекти розвитку хорового мистецтва та проведено компаративний аналіз методичних концепцій кафедр хорового диригування Львова, Києва, Одеси, Харкова, які висвітили різницю моделей методичної компетентності. Аналіз методичних концепцій та педагогічних принципів диригентсько-хорових шкіл України свідчить про створення цілісної науково-педагогічної системи становлення диригентів, що вказує на їх цінність для подальшого розвитку хорової освіти в Україні та для формування методичної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва. Проведений компаративний аналіз моделей «компетентнісного методичного навчання» різних
країн дозволив виділити такі особливості української компетентнісної моделі, як:
1) формування здатності до оперування методичними знаннями, уміннями та навичками у практичній діяльності; 2) духовний і національно-культурний розвиток та наявність особистісно-комунікативних якостей; 3) творчий розвиток із застосуванням новітніх інформаційних технологій.
In the dissertation research the problem of formation of methodical competence of future music teachers in choral conducting classes is considered, the content is substantiated, the structure and features of forming methodical competence are revealed, the criteria, indicators and levels of its formation are determined. An author's experimentally tested effective methodology of forming the methodical competence of future music teachers in classes in choral conducting is proposed. According to the aim and solved problems, the following conclusions are presented. Based on the study and analysis of scientific works on philosophy, pedagogy, psychology, art criticism, the relevance of the topic of dissertation research is substantiated. The features of the modern concept of higher education in Europe and Ukraine are highlighted, and a comparative analysis of the current state of domestic and European education is carried out. The author's vision for the concept of "methodological competence" was proposed in the research, and the existing methodological support for choral conducting was analyzed.