Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мєднікова, Галина Сергіївна
dc.date.accessioned 2023-06-08T10:27:23Z
dc.date.available 2023-06-08T10:27:23Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Мєднікова, Г. С. Соціально-культурологічні аспекти перформативного мистецтва / Г. С. Мєднікова // Культурологічний альманах / МОН України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Випуск 4. – С. 194-200. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/40863
dc.description.abstract Актуальність. Перелом у світовому мистецтві – масовий перехід від традиційних форм мисте цтва до перформативних – відбувся у 50-ті роки ХХ століття. Перформативне мистецтво передба чає активне залучення всієї суб’єктно-тілесної природи митця в художньому процесі та безпосереднє переживання глядачами самого процесу творчості як катарсичного акту, у якому переформовуються ціннісні настанови, долається колективний травматичний досвід. Мета статті полягає у визначенні особливостей перформативного мистецтва порівняно із класичним; в обґрунтуванні методологічних можливостей культурології в дослідженні екзистенційно-антропологічної проблематики мистецтва. Методологія ґрунтується на міждисциплінарному підході, методах герменевтики та феноменології. Історико-логічний аналіз використовувався для уточнення витоків (шкіл) виникнення перформативного мистецтва: «живопис-дія» (жестикуляційний живопис, дріпінг, Сполучені Штати Америки, Дж. Поллак), ташизм (Жорж Матьє, Франція), інформель (Карл Аппель, Асгер Йорн), рух «Гутай» (Дзіро Йосіхаро, Сьодзо Шімамото, Японія). Наукова новизна полягає у визначенні сутності перформативного мистецтва, пов’язаного з переходом від зовнішньої орієнтації суб’єкта до внутрішньої, коли переживання та почуття стають екзистенційними цінностями в мистецтві; розкриттям комунікативної сутності нового мистецтва. Висновки. Підкреслюються значення і вплив перформативного мистецтва на суспільні процеси. uk
dc.description.abstract Topicality. A turning point in world art – a massive transition from traditional art forms to performative ones – took place in the 1950’s. Performative art involves the active involvement of the entire subject-bodily nature of the artist in the artistic process, and the direct experience by the audience of the creative process itself as a cathartic act in which value attitudes are reshaped, a collective traumatic experience is overcome. The purpose of the article is to determine the features of performative art compared to classical art; in substantiating the methodological possibilities of cultural studies in the study of existential and anthropological problems of art. The methodology is based on an interdisciplinary approach, methods of hermeneutics and phenomenology. Historical and logical analysis was used to clarify the origins (schools) of the emergence of performative art: “action painting” (gestural painting, dripping, USA, J. Pollack), Tachism (Georges Mathieu, France), informal (Carl Appel, Asger Jorn), “Gutai” movement (Jiro Yoshiharo, Shozo Shimamoto, Japan). The scientific novelty consists in defining the essence of performative art associated with the transition from the external orientation of the subject to the internal one, when experiences and feelings become existential values; revealing the communicative essence of new art. Conclusions. The impact and significance of performative art on social processes is revealed. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject перформативне мистецтво uk
dc.subject жестикуляційний живопис uk
dc.subject арт-практики uk
dc.subject тілесність uk
dc.subject рух «Гутай» uk
dc.subject акт-дія uk
dc.subject процесуальність uk
dc.subject взаємодія із глядачем uk
dc.subject performative art uk
dc.subject gestural painting uk
dc.subject art practices uk
dc.subject physicality uk
dc.subject “Gutai” movement uk
dc.subject act-action uk
dc.subject processuality uk
dc.subject interaction with viewer uk
dc.title Соціально-культурологічні аспекти перформативного мистецтва uk
dc.title.alternative Socio-cultural aspeccts of performativ art uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 130:2008:7.038.21 «195»
dc.identifier.doi 10.31392/cult.alm.2022.4.25


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу