Терміни "олімпійська освіта" та "олімпізм" охоплюють різноманітні освітні ініціативи, спрямовані на дітей та молодь у закладах загальної середньої освіти. У статті представлено критичний аналіз цих ініціатив, а також огляд відповідної вторинної літератури, включаючи невелику, але значну кількість досліджень, які розвивають справжню критику олімпійської освіти та олімпізму. Частково викриваються історичні події розвитку олімпійського руху які ототожнюються з розвитком освітнього простору сьогодення, що оточує ідеалістичну олімпійську освіту, з акцентом на загалом беззаперечній цінності олімпізму як ключового інструменту у формуванні характеру та моральному вихованні. Розглянуто програму впровадження олімпійських цінностей в освітній процес школярів України, а також виявлено приховані та явні корпоративні меседжі, закладені в цих матеріалах. Для вивчення організації педагогічного процесу в закладах загальної середньої освіти було проаналізовано освітню програму навчальних закладів, які прагнуть кинути виклик гегемонії олімпійської індустрії в закладах освіти, що є науковою новизною сьогодення. Олімпійська освіта, поєднуючи ідеї загальнолюдських цінностей, пропонує різні методи їх реалізації. Проаналізовано роль олімпізму у сфері освітніх відносин з точки зору олімпійської освіти. Мета роботи: проаналізувати вплив впровадженої в навчально-виховний процес освітньої програми, яка базується на принципах олімпізма, на формування олімпійських цінностей у молодших школярів закладів загальної середньої освіти України. Висновки. У разі, якщо олімпійські цінності знаходять відображення в поведінці дітей молодшого шкільного віку, можна вважати, що виховний процес досяг результатів, а педагогічний процес олімпійської освіти забезпечує розвиток олімпійського руху.
The terms "Olympic education" and "Olympism" cover a variety of educational initiatives aimed at children and youth in general secondary education. The article presents a critical analysis of these initiatives, as well as a review of the relevant secondary literature, including a small but significant number of studies that develop a genuine critique of Olympic education and Olympism. The history of the Olympic movement is partially revealed and identified with the development of the educational space surrounding idealistic Olympic education, with an emphasis on the generally undeniable value of Olympism as a key tool in character formation. The program for introducing Olympic values into the educational process of Ukrainian schoolchildren is considered, and the hidden and explicit corporate messages embedded in these materials are identified. The authors looked at the educational program of educational institutions that try to challenge the hegemony of the Olympic industry in educational institutions to study how the pedagogical process works in general secondary education institutions. This is a scientific novelty of our time. Olympic education, combining the ideas of universal values, offers various methods of their realization. Purpose: to analyze the implementation of an educational program based on the principles of Olympism in the educational space of general secondary education institutions. Conclusions. If Olympic values are reflected in the behavior of primary school children, it can be assumed that the educational process has achieved results, and that the pedagogical process of Olympic education ensures the development of the Olympic movement.