У статті розкрито сутність і зміст поняття «здоров’язбережувальні технології в системі фізичного виховання студентської молоді». Мета. Розкриття особливості застосування здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі закладів вищої освіти. Методи. Аналіз та узагальнення науково-методичної літератури; аналіз нормативних і програмно-методичних документів у сфері фізичної культури і спорту. Результати. На основі аналізу й узагальнення філософської, педагогічної, психологічної та з фізичного виховання літератури уточнено сутність і розкрито зміст понять «технології», «здоров’язбережувальні технології» та визначено сутність і зміст поняття «здоров’язбережувальні технології в системі фізичного виховання студентської молоді». Здоров’язбережувальні технології в системі фізичного виховання розглядаються як система оздоровчо-фізкультурних заходів і методичних прийомів, що забезпечують формування, зміцнення та збереження здоров’я студентів і спрямовують освітній процес на формування в них здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей, навичок здорового способу життя та відповідної культури здоров’я. Висновки. Аналіз та узагальнення наукової літератури щодо розкриття сутності та змісту поняття «здоров’язбережувальні технології» дає змогу розуміти його як системний метод програмування цілей, конструювання змісту, прийомів, засобів навчання й виховання, спрямованих на підвищення рівня індивідуального здоров’я, формування здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей та створення здоров’язбережувального освітнього середовища в навчальному закладі за умов здійснення моніторингу стану здоров’я суб’єктів освітнього процесу.
The article reveals the essence and content of the concept of «health-preserving technologies in the system of physical education of student youth». Goal. Disclosure of the peculiarities of the use of health-saving technologies in the educational process of higher education institutions. Methods. Analysis and generalization of scientific and methodical literature; analysis of regulatory and program-methodical documents in the field of physical culture and sports. Results. Based on the analysis and generalization of the philosophical, pedagogical, psychological and physical education literature, the essence and content of the concepts of «technology», «health-preserving technologies» were clarified, and the essence and content of the concept «health-preserving technologies in the system of physical education of student youth». Health-preserving technologies in the system of physical education are considered as a system of health-physical activities and methodical techniques that ensure the formation, strengthening and preservation of the health of students and direct the educational process to the formation of health-preserving and health-developing competencies, healthy lifestyle skills life and relevant culture of health. Conclusions. The analysis and generalization of scientific literature regarding the disclosure of the essence and content of the concept of «health-preserving technologies» makes it possible to understand it as a systematic method of programming goals, constructing content, methods, means of education and training, aimed at increasing the level of individual health, forming a health-preserving and health-developmental competences and the creation of a health-preserving educational environment in an educational institution under the conditions of monitoring the health of the subjects of the educational process.