Розглянуто проблему формування здорового способу життя студентської молоді. Визначено, що здоровий спосіб життя є необхідною умовою формування та збереження здоров’я. Методологічну основу дослідження становить комплекс засобів спрямованих на формування здорового способу життя студентської молоді і визначає мету дослідження: на основі аналізу фахової літератури та зарубіжного досвіду визначити ефективність оздоровчо-рекреаційних занять в процесі формування здорового способу життя. В роботі використовували методи дослідження: метод теоретичного аналізу літературних та Інтернет джерел; соціологічні методи дослідження (анкетування, бесіда, опитування); педагогічні методи дослідження (спостереження, експеримент), методи дослідження обсягу рухової активності, методи математичної статистики. У проведенні дослідно-експериментальної роботи брали участь студенти денної форми навчання у кількості 15 осіб (8 хлопців, 7 дівчат) кафедри фітнесу та рекреації, які виявили бажання взяти участь у експерименті. На основі аналізу результатів анкетування виявлено фактори нездорового способу життя: малорухливий спосіб життя та шкідливі звички. Аналізуючи причини малорухливого способу життя необхідно залучати студентів до занять руховою активністю, формуючи у них потребу в активному рухливому способі життя. На основі методики дослідження рухової активності, проаналізувавши дані, отримані про кількість кроків студентів за добу протягом тижня, всі студенти були поділені на 3 групи за рівнем рухової активності. Виявлено, що тільки 20 % студентів дотримуються рухового режиму, що задовольняє природню потребу у рухах. Більшість студентів мають значний дефіцит рухової активності, відсутність мотивації до занять фізичним вправами. На основі результатів анкетування було розроблено програму оздоровчо-рекреаційних занять, яка складалася із трьох блоків: силовий (силове тренування з фітнесу), рекреаційний блок, який включав походи вихідного дня, вело-прогулянки, катання на роликах, квести та інформаційний блок для мотивації та заохочення студентів до щоденної рухової активності, інформації про здоровий спосіб життя, його складові, принципи, режим дотримання та інше. Аналізуючи отримані результати дослідження, зроблено висновок, що в результаті систематичних занять оздоровчо-рекреаційною руховою активністю на протязі трьох місяців відбулася позитивна динаміка: Встановлено, що після експерименту, рухова активність студентів суттєво покращилася, 87 % студентів показали високий рівень рухової активності, 13% - середній, низького рівня не виявлено.
Considered the problem of forming a healthy lifestyle of student youth. It was determined that a healthy lifestyle is a necessary condition for the formation and preservation of health. The methodological basis of the study is a complex of means aimed at forming a healthy lifestyle of student youth and determines the purpose of the study: based on the analysis of specialized literature and foreign experience, determine the effectiveness of health and recreational activities in the process of forming a healthy lifestyle. The methodological basis of the research: methods were used in the work: the method of theoretical analysis of literary and Internet sources; sociological research methods (questionnaires, interviews, surveys); pedagogical methods of research (observation, experiment), methods of researching the volume of motor activity, methods of mathematical statistics. 15 full-time students (8 boys, 7 girls) of the department of fitness and recreation who expressed a desire to participate in the experiment took part in the research and experimental work. Based on the analysis of the results of the questionnaire, the factors of an unhealthy lifestyle were identified: a sedentary lifestyle and bad habits. Analyzing the causes of a sedentary lifestyle, it is necessary to involve students in motor activity classes, forming in them the need for an active, mobile lifestyle. Based on the motor activity research methodology, after analyzing the data obtained on the number of steps taken by students per day during the week, all students were divided into 3 groups according to the level of motor activity. It was found that only 20% of students follow a movement regime that satisfies the natural need for movement. Most students have a significant lack of motor activity, lack of motivation to do physical exercises. It is concluded that the results of the questionnaire, a program of health and recreational activities was developed, which consisted of three blocks: power (strength training in fitness), a recreational block, which included weekend hikes, bike rides, rollerblading, quests, and an informational block for motivation and encouragement of students to daily physical activity, information about a healthy lifestyle, its components, principles, mode of compliance, etc. As a result of systematic health-recreational motor activity classes for three months, positive dynamics took place: It was established that after the experiment, the motor activity of students significantly improved, 87% of students showed a high level of motor activity, 13% - medium, no low level was detected.