Мета роботи: дослідити вплив фізкультурно-оздоровчої діяльності на спосіб життя студентів та визначити шляхи її оптимізації. Методологія: було використано теоретичні методи дослідження, зокрема, аналіз і узагальнення методологічної, психолого-педагогічної та навчально-методичної літератури, що дали можливість розкрити вплив фізкультурно-оздоровчої діяльності на спосіб життя студентів, анкетування для визначення стану здоров’я та способу життя респондентів. Наукова новизна: рекомендовано відмовитися від примусового змісту фізичного виховання і звернутися до особистості студента, його інтересів і потреб у сфері фізичного і духовного виховання. Адже, відомо, що свідома активність рухова та участь у фізкультурно-оздоровчій діяльності – необхідна умова гармонійного розвитку студентської молоді, що набуває якості цілеспрямованого впливу на конкретну людину згідно її потреб, встановлено, що основною спрямованістю подальшого вдосконалення програми фізичного виховання у закладах вищої освіти повинна стати інтенсифікація освітнього процесу шляхом проведення занять зі фізкультурно-оздоровчою діяльністю. Висновки: таким чином аналіз літературних джерел та результати анкетування дозволяють зробити наступні висновки: фізкультурно-оздоровча діяльність має позитивний вплив на формування способу життя студентів закладів вищої освіти, проте її організація не відповідає сучасним реформам в галузі фізичного виховання і потребу суттєвих змін та запровадження нових шляхів оптимізації, сутність яких повинна зводитися до формування фізичної культури особистості та здорового способу життя. Мотивації студентів закладів вищої освіти до фізкультурно-оздоровчої діяльності сприяє взаємопов’язана система академічних занять та позааудиторних форм діяльності, а саме: ранкова гігієнічна гімнастика, фізкультхвилинки під час самостійних занять, прогулянки, заняття у групах загальної фізичної підготовки, секційні заняття з різних видів спорту, спортивні змагання, туризм, самостійна робота з розвитку фізичних якостей, тощо.
The purpose of the work: to investigate the impact of physical culture and health activities on the lifestyle of students and to determine ways to optimize it. Methodology: theoretical research methods were used, in particular, analysis and generalization of methodological, psychological-pedagogical and educational-methodical literature, which made it possible to reveal the influence of physical culture and health activities on the lifestyle of students, questionnaires to determine the health status and lifestyle of respondents. Scientific novelty: it is recommended to abandon the forced content of physical education and address the personality of the student, his interests and needs in the field of physical and spiritual education. After all, it is known that conscious motor activity and participation in physical culture and health activities are a necessary condition for the harmonious development of student youth, which acquires the quality of a purposeful influence on a specific person according to his needs, it was established that the main focus of further improvement of the physical education program in institutions of higher education should become an intensification of the educational process by conducting classes with physical culture and health activities. Conclusions: in this way, the analysis of literary sources and the results of the questionnaire allow us to draw the following conclusions: physical culture and health activities have a positive effect on the formation of the lifestyle of students of higher education institutions, but its organization does not correspond to modern reforms in the field of physical education and the need for significant changes and the introduction of new ways optimization, the essence of which should be reduced to the formation of physical culture of the individual and a healthy lifestyle. The motivation of students of higher education institutions for physical culture and health activities is facilitated by an interconnected system of academic classes and extracurricular forms of activity, namely: morning hygienic gymnastics, physical education minutes during independent classes, walks, classes in groups of general physical training, sectional classes in various types of sports , sports competitions, tourism, independent work on the development of physical qualities, etc.