В статті розглядається питання організації навчально-тренувального процесу спортсменів на початковому етапі багаторічної системи підготовки з пляжного футболу. Пляжний футбол є відносно новим видом спорту. Виникнення цього виду спорту обумовлене все більшою увагою до здорового способу життя, популяризацією рухової активності, раціональним поєднанням роботи і відпочинку. Пошук нових форм дозвілля для поєднання спорту і відпочинку призвів до появи нової групи пляжних видів спорту: пляжний волейбол, гандбол, футбол. Ці види швидко поширюються у світі з огляду на їх доступність, наявність в багатьох країнах світу географічних умов для розвитку, видовищність і комерційну привабливість, розвиток курортного бізнесу. Пляжний футбол заснований на правилах гри великого футболу. Пляжний футбол за своїми характеристиками поєднав у собі два види футболу – традиційний і футзал. Фізична підготовка гравців подібна до футбола, а тактична взаємодія – до футзалу. Виникнення нового виду спорту, збільшення кількості змагань, прагнення до зростання спортивних досягнень вимагає наукових досліджень у підготовці спортсменів високого класу з пляжного футболу. Початковий етап підготовки є ключовим у зацікавлені дітей до занять цим видом спорту і вимагає ретельного планування. На початковому етапі формується відчуття радості і задоволення від занять пляжним футболом, що надалі дасть можливість наполегливо працювати для досягнення спортивних вершин у майбутньому. Головним завданням на цьому етапі є гармонійний фізичний розвиток вихованців, підвищення рівня їх функціональної підготовленості та мотивації до занять у спортивній школі. Цей етап вимагає від тренера-викладача глибоких знань із фізіології дитячого організму і вікової психології та використання спеціальних педагогічних методів тренування. Особливості техніки володіння м`ячем і великі фізичні навантаження під час гри на піщаному майданчику обумовлюють необхідність розроблення спеціальних програм фізичної, технічної, тактичної підготовки для цього виду спорту, що відображаються у план-схемі річного циклу тренувань.
The article examines the organization of the educational and training process of athletes at the initial stage of the long-term training system in the beach soccer. The emergence of this type of sport is due to increasing attention to a healthy lifestyle, popularization of physical activity, rational combination of work and rest. The search for new forms of leisure to combine sports and recreation led to the emergence of a new group of beach sports: beach volleyball, handball, football. These types are rapidly spreading in the world due to their availability, availability of geographical conditions for development in many countries of the world, spectacularity and commercial attractiveness, development of the resort business. Beach football is based on the rules of the game of big football. According to its characteristics, beach football combines two types of football – traditional and futsal. The physical training of the players is similar to football, and the tactical interaction is similar to futsal. The emergence of a new sport, an increase in the number of competitions, and the desire to increase sports achievements require scientific research in the training of high-class beach soccer athletes. The initial stage of preparation is an important phase for children to increase the interest in beach soccer and requires thorough planning. At the initial stage, the feeling of joy and satisfaction from practicing this sport is formed, which will give an opportunity to work hard to achieve sports peaks in the future. The main task at this stage is the harmonious physical development of pupils, increasing the level of their functional readiness and motivation for classes in the sports school. This stage requires the coach-teacher to have in-depth knowledge of the physiology of the child's body and age-related psychology and the use of special pedagogical training methods. Peculiarities of the dribbling technique and heavy physical exertion during the game on a sand court necessitate the development of special programs of physical, technical, and tactical training for this sport, which are reflected in the plan-scheme of the annual training cycle.