У статті акцентовано увагу на важливості гімнастичної термінології, за допомогою якої можна вирішувати питання теоретичної і методичної допомоги вчителям фізичної культури шкіл, викладачам середніх і вищих навчальних закладів, тренерам зі всіх видів спорту для викладання фізичної культури, написання програм, підручників та навчальних посібників. Зазначено, що попри значну кількість видань, присвячених піднятій темі, у багатьох із них одні й ті ж вправи, положення, дії мають різну назву. Мета дослідження: звернути увагу науковців і практиків фізичної культури та спорту на потребу уніфікації гімнастичної термінології, а також обґрунтувати необхідність вирішення даної проблеми. Методологія дослідження: аналіз та узагальнення навчально-методичної, науково-методичної літератури, відеоматеріалів, а також термінологічний аналіз програм із фізичного виховання закладів загальної середньої освіти. Результати дослідження. Піднято питання про опанування здобувачами вищої освіти навичок володіння гімнастичною термінологією як однією з важливих фахових компетенцій. Цьому було присвячена низка статей, тез та виступів на конференціях і фахових семінарах. Сьогодення надає можливість здобувати знання дистанційно, користуючись інтернет-мережею, яка насичена безліччю навчальних матеріалів, довідкових джерел, відео-сюжетів вибраної галузі освіти. Дуже важливо, щоб ця інформація була достовірною. Але, на жаль, аналіз багатьох відео-уроків фізичної культури та навчання окремих елементів супроводжується термінологічними помилками, які детально проаналізовано та запропоновано свій виправлений варіант гімнастичних термінів. Висновки. Для успішного вирішення питань уніфікації гімнастичної термінології необхідно з’ясувати всі закономірності й тенденції української мови для усунення багатозначності терміну. Цей процес прискорить дискусія або конференція на державному рівні з питань термінології гімнастичних вправ, враховуючи досвід роботи за діючою термінологією та критичні зауваження. Обґрунтуванням необхідності проведення цих заходів є наявність чисельних термінологічних помилок в державних документах, навчальних, навчально-методичних посібниках та періодичних виданнях галузі фізична культура і спорт.
The article deals with the importance of gymnastic terminology, which can be used to solve the issues of theoretical and methodical assistance to physical education teachers of schools, secondary and higher education institutions, for coaches of all sports for teaching physical education, writing programs, textbooks and manuals. But despite the significant number of publications devoted to the topic, many of them have different names for the same exercises, positions, actions. The purpose of the research: to draw the attention of scientists and practitioners of physical culture and sports to the need for unification of gymnastics terminology, as well as to justify the need to solve this problem. Methodology of the research: analysis and synthesis of educational, scientific and methodical literature, video materials, as well as terminological analysis of physical education programs in general secondary education institutions. Results of the research. We have repeatedly raised the issue of mastering the skills of gymnastics terminology by higher education students as one of the important professional competences. A number of articles, abstracts and speeches at conferences and professional seminars were devoted to this issue. Today we have the opportunity to acquire knowledge remotely using the Internet, which is full of educational materials, reference sources, and videos in the chosen field of education. It is very important, that this information would be reliable. But, unfortunately, the analysis of many video lessons on physical education and teaching of certain elements is accompanied by terminological errors, which we have analyzed and offered our corrected version of gymnastic terms. Conclusions. In order to solve the issues of unification of gymnastic terminology successfully, it is necessary to find out all the regularities and trends of the Ukrainian language for elimination of the ambiguity of the term. We believe, that this process will be accelerated by a discussion or conference at the state level on the terminology of gymnastic exercises, taking into account the experience of work with the current terminology and critical comments. And the justification for the need to carry out these measures is the presence of numerous terminological errors in state documents, educational, methodical manuals and periodicals in the field of physical culture and sports.