Мета роботи: виявити мотиваційні аспекти учениць з порушеннями постави до уроків фізичної культури. Методологія: аналіз і узагальнення методологічної, психолого-педагогічної та навчально-методичної літератури, що дали можливість вивчити сучасні підходи до формування мотивації до уроків фізичної культури учениць з порушеннями постави, систематизувати та узагальнити інформацію про досліджуваний об’єкт. Наукова новизна: в статті розглянуто сучасні підходи до формування мотивації до уроків фізичної культури дівчат з порушеннями постави, визначено головні причини зниженням мотивації. За результатами анкетування досліджено мотиваційний аспект у учениць основної школи до уроків фізичної культури. Виявлено низку найбільш значущих для них мотивів на заняттях фізичною культурою. Висновки: таким чином, в ході дослідження встановлено, низький рівень мотивації до уроків фізичної культури в учениць основної школи. Виявлено, що її формування є невід'ємним компонентом виховання інтелігентної людини. Результати аналізу літературних джерел дозволяють стверджувати, що недостатня ефективність заходів профілактики порушень постави і їх корекції пов'язана з ігноруванням біомеханічних і психологічних особливостей дитини негативно впливають на формування мотивації до уроків фізичної культури. Тому, дана проблема потребує пошуку нових способів і методів профілактики та усунення порушень опорно-рухового апарату в період розвитку дитячого організму з урахуванням їх статево-вікових, антропометричних, психологічних та індивідуальних особливостей. Так як подібні порушення призводять до тяжкої інвалідності і до не менш важким моральним переживань дітей, пов'язані з усвідомленням власної фізичної неповноцінності.
The purpose of the work: to reveal the motivational aspects of students with posture disorders for physical education lessons. Methodology: analysis and generalization of methodological, psychological-pedagogical and educational-methodical literature, which made it possible to study modern approaches to the formation of motivation for physical education lessons of schoolgirls with postural disorders, to systematize and generalize information about the object under study. Scientific novelty: the article examines modern approaches to the formation of motivation for physical education lessons of girls with postural disorders, and identifies the main reasons for the decrease in motivation. Based on the results of the questionnaire, the motivational aspect of elementary school students for physical education lessons was investigated. A number of the most significant motives for them in physical education classes have been identified. Conclusions: thus, in the course of the study, a low level of motivation for physical education lessons was established among elementary school students. It was revealed that its formation is an integral component of the upbringing of an intelligent person. The results of the analysis of literary sources allow us to state that the insufficient effectiveness of measures to prevent posture disorders and their correction is associated with ignoring the child's biomechanical and psychological characteristics, which negatively affect the formation of motivation for physical education lessons. Therefore, this problem requires the search for new ways and methods of prevention and elimination of disorders of the musculoskeletal system during the development of the child's body, taking into account their sex-age, anthropometric, psychological and individual characteristics. Since such violations lead to severe disability and to no less difficult moral experiences of children, associated with the awareness of their own physical inferiority.