В статті висвітлено актуальну проблему фізичної підготовленості учнів старшої школи. Науковці пропонують оптимізувати систему фізичної підготовки дітей та молоді за рахунок впровадження спортивно-орієнтованих форм організації занять, а саме, шкільної спортивної секції з боксу. Мета дослідження – дослідити вплив занять боксом на фізичну підготовленість юнаків старшої школи. Методи дослідження: аналіз науково-методичної та спеціальної літератури, педагогічні спостереження, педагогічні експерименти, тестування рівня фізичної підготовленості школярів; методи математичної обробки даних. Наукова новизна полягає у впровадженні занять боксом у програму шкільної спортивної секції з метою покращення фізичної підготовленості старшокласників. Специфіка боксу вимагає різнобічної фізичної підготовленості боксерів і, особливо, високого рівня розвитку спеціальних фізичних якостей, до яких, перш за все, відносять власне швидкісні і силові здібності, загальну і швидкісну витривалість, швидкісно-силові можливості. В основу побудови експериментальної методики покладені такі положення: навчально-тренувальний процес мав розвивальну і оздоровчу спрямованість; в якості засобів фізичного виховання використовували вправи як аеробної, так і анаеробної спрямованості помірної та великої інтенсивності; засоби і методи фізичного виховання були адекватними морфо-функціональним особливостям старшокласників і сприяли покращенню фізичної підготовленості боксерів. Кількісний аналіз результатів педагогічного тестування фізичної підготовленості учнів старшої школи показав, що найбільшого приросту дістали результати силових здібностей боксерів експериментальної групи, швидкісно-силових здібностей, витривалості і швидкісних здібностей. Висновки. Проведене дослідження показало, що заняття боксом у шкільній спортивній секції позитивно вплинули на досліджувані показники фізичної підготовленості учнів старшої школи.
The article reflects the actual problem of physical fitness of high school students. Scientists propose to optimize the system of physical training of children and youth by introducing sports-oriented forms of organizing classes, namely, a school sports section in boxing. The aim of the research is to investigate the influence of boxing on the physical fitness of senior school boys. Research methods: analysis of scientific methodical and special literature, pedagogical observations, pedagogical experiments, testing the level of physical fitness of schoolchildren; methods of mathematical data processing. Scientific novelty lies in the introduction of boxing into the program of the school sports section in order to improve the physical fitness of high school students. The specificity of boxing required versatile physical readiness of boxers and a particularly high level of development of special physical qualities, which, first of all, include speed and strength abilities, general and speed endurance, speed-strength capabilities. The experimental methodology is based on the following provisions: the educational-training process had a developmental and health-improving orientation; both aerobic and anaerobic exercises of moderate and high intensity were used as means of physical education; the means and methods of physical education were adequate to the morpho-functional characteristics of senior pupils and contributed to the improvement of the physical fitness of boxers. A quantitative analysis of the results of pedagogical testing of physical readiness among high school students showed that the results of power abilities of the experimental group boxers, speed-power abilities, endurance and speed abilities received the greatest gain. Conclusions. The study showed that boxing in the school sports section had a positive effect on the studied indicators of physical fitness of high school students.