ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Арефьєв, Валерій Георгійович | |
dc.contributor.author | Михайлова, Наталія Дмитрівна | |
dc.contributor.author | Саламаха, О. Е. | |
dc.date.accessioned | 2023-06-05T09:15:29Z | |
dc.date.available | 2023-06-05T09:15:29Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Арефьєв, В. Г. Стан і перспективи диференціації занять з фізичної культури учнівської молоді / В. Г. Арефьєв, Н. Д. Михайлова, О. Е. Саламаха // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. - Вип. 3К (162). - С. 30-34. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/40701 | |
dc.description.abstract | У статті наведено теоретичні і методичні відомості з питань проблем диференційованого фізичного виховання учнів загальноосвітніх шкіл. Використано комплекс методів: узагальнення спеціальної літератури, інформаційних джерел та матеріалів інтернет. Надано науково-предметний аналіз сучасної методики викладання уроків фізичної культури, що й було метою роботи. Дослідження фахової літератури та практичного досвіду свідчать про причини неефективності її функціонування, а саме: орієнтація класно-урочної системи на усереднений статевовіковий стандарт, ігнорування індивідуально-типологічних відмінностей між учнями; переважання інформаційно-пізнавальних і фізкультурно-рекреаційних цілей над розвивально-оздоровчими; наявність великої кількості методик диференціації учнів на однорідні групи, що гальмує процес ефективної диференціації фізичних навантажень; відсутність раціональних параметрів фізичних навантажень різної спрямованості з урахуванням морфо-функціональних можливостей учнів; відсутність обґрунтованої системи оцінювання фізичної підготовленості відповідно до рівня фізичного здоров’я учнів; відсутність алгоритму побудови розвивально-оздоровчих занять з фізичної культури згідно з вимогами теорії і методики фізичного виховання та фізіологічними механізмами адаптації організму впродовж навчального року. | uk |
dc.description.abstract | The article provides theoretical and methodological information on the issues of differentiated physical education of general education school students. A set of methods was used: generalization of special literature, information sources, and Internet materials. The aim of the study was a scientific and subject analysis of modern methodology for teaching physical education classes. The study of special literature and practical experience indicated the reasons for its ineffective functioning, namely: the focus of the classroom-lesson system on the average sex-age-related standard and ignoring of individual-typological differences among students; the predominance of informational cognitive and physical education recreational objectives over developmental and recreational ones; the existence of a large number of methods for students differentiation into homogeneous groups, which impede the process of effective differentiation of physical exercises; the absence of rational parameters for different types of physical exercise, which take into account the morphofunctional capabilities of students; lack of a justified system for assessing physical preparedness according to the students’ level of physical health; the absence of an algorithm for programming developmental and health-enhancing physical education classes in accordance with the requirements of the theory and methodology of physical education and the physiological mechanisms of body adaptation during the school year. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова | uk |
dc.subject | фізичне виховання | uk |
dc.subject | учні | uk |
dc.subject | диференціація | uk |
dc.subject | physical education | uk |
dc.subject | school students | uk |
dc.subject | differentiation | uk |
dc.title | Стан і перспективи диференціації занять з фізичної культури учнівської молоді | uk |
dc.title.alternative | State and prospects of the differentiation of physical education classes for school students | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 373 | |
dc.identifier.doi | 10.31392/NPU-nc.series15.2023.3К(162).04 |