Актуальність теми дослідження визначається низкою факторів. Розвиток співацького голосу – складний процес, який потребує врахування індивідуальних особливостей студентів, складнощі спілкування іноземною мовою з викладачем, стилем його педагогічного спілкування, способами пояснення нового матеріалу, а значить і його засвоєння; інтенсивна взаємодія студентів різних країн у навчальному процесі в іноземних університетах також ускладнює процес навчання у зв’язку з мовним бар’єром, що зумовлює застосування емоційно-образного методу розвитку співацького голосу студентів, педагогічної методики невербальної організації навчальної інформації засобами зорового (візуального) ряду; необхідність пошуку ефективних методик для успішного здійснення вокального навчання студентів. У дисертації запропонована експериментальна методика візуального моделювання фонації вокального звуку, такий спосіб розвитку співацького голосу в процесі комунікації педагог-студент, завдяки якому візуальними засобами досягається цілеспрямована активізація необхідних ділянок голосового апарату, корегується процес звуковидобування тощо, що призводить до удосконалення співацьких художньо-технічних умінь і навичок студента.
The research topicality is predetermined by a range of factors. Shaping the singing voice is a complex process requiring considering the students’ individual characteristics; the difficulties in foreign language interaction with the teacher; the style of his pedagogical communication; the ways of explaining a new topic and thus learning it. The intensive interaction of foreign students within education process at foreign universities complicates learning in terms of the language barrier, and this presupposes the following: implementing emotional and image-bearing method of shaping the student’s singing voice; using the teaching methodology of non-verbal classroom management via visual aids/range; the necessity of seeking sufficient methods for the effective implementation of vocal student teaching. In the research paper, the teaching methodology of visual modelling for vocal sound phonation was suggested, and this is the way of singing voice shaping within the process of teacher-student interaction; due to this method, the goal-oriented activation of the essential parts of vocal apparatus is being reached, the sound-producing process is being adjusted, etc., and this leads to the student’s perfecting his/her artistic singing techniques/skills and abilities.