У статті охарактеризовано сучасні підходи до змішаного навчання інформатичних дисциплін у закладах вищої освіти. Виокремлено поняття змішаного навчання інформатичних дисциплін. Представлено трактування основних підходів до інтеграції, комбінування навчання інформатичних дисциплін фахівців професійної освіти з використанням в освітньому процесі переваг різних технологій. Розкрито концепцію комбінованого навчання, яка передбачає, що в сучасних умовах студент повинен оптимально і в різних поєднаннях використовувати всі можливості, що надаються як класичним навчанням, так і застосуванням дистанційних технологій Охарактеризовано основні напрямки розвитку змішаного навчання інформатичних дисциплін. Розкрито основні принципи підтримки динамічної рівноваги і єдності педагогічних і організаційних основ системи інформатичної підготовки фахівців професійної освіти при змішаному навчанні. Проаналізовано та визначено організаційно-педагогічні вимоги до змішаного навчання інформатичних дисциплін на основі електронних навчально-методичних комплексів. Визначено інструментальні засоби, за допомогою яких реалізується змішане навчання у закладах вищої освіти. Виокремлено основні організаційно-педагогічні і навчально-методичні аспекти використання електронних навчально-методичних комплексів для підготовки фахівців професійної освіти різних форм навчання Охарактеризовано структуру електронного навчально методичного комплексу, яка включає в себе автономний, локальний і дистанційний освітні курси та методичне забезпечення щодо їх використання у навчанні конкретної інформатичної дисципліни і забезпечує реалізацію методичної системи навчання у середовищі навчання. Визначено організаційно-педагогічні умови реалізації змішаного навчання інформатичних дисциплін фахівців професійної освіти.
The article describes modern approaches to mixed learning of informatics disciplines in institutions of higher education. The concept of mixed learning of informatics disciplines is singled out. The interpretation of the main approaches to integration, combining the training of informatics disciplines of professional education specialists with the use of the advantages of various technologies in the educational process is presented. The concept of combined learning is revealed, which assumes that in modern conditions, a student should optimally and in various combinations use all the opportunities provided by both classical learning and the use of distance technologies. The main directions of the development of mixed learning of informatics disciplines are characterized. The main principles of maintaining dynamic balance and unity of the pedagogical and organizational foundations of the IT training system for professional education specialists in mixed education are revealed. The organizational and pedagogical requirements for the mixed learning of informatics disciplines on the basis of electronic educational and methodological complexes were analyzed and determined. Instrumental means with the help of which mixed learning is implemented in institutions of higher education have been determined. The main organizational-pedagogical and educational-methodical aspects of the use of electronic educational-methodical complexes for the training of vocational education specialists of various forms of education are distinguished. of a specific IT discipline and ensures the implementation of a methodical system of learning in the learning environment. The organizational and pedagogical conditions for the implementation of mixed training of informatics disciplines of professional education specialists have been determined.