Дисертація присвячена проблемі психологічної корекції тривожності старшокласників різних типів загальноосвітніх навчальних закладів. У роботі визначено теоретичні підходи до вивчення феномена тривожності, вікової динаміки розвитку, чинників виникнення та підходів до психологічної корекції досліджуваної риси. Виявлено особливості та рівні (високий, середній, низький) прояву
тривожності у старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів різних типів, здійснено порівняльний аналіз чинників виникнення тривожності учнів загальноосвітніх шкіл та учнів гімназій та ліцеїв, визначено специфічні чинники виникнення тривожності, притаманні контингенту учнів гімназій та ліцеїв (значна різниця між самооцінкою та рівнем домагань, переважання мотиву уникання невдачі).
The dissertation devoted to the problem of psychological correction of high level of anxiety high school pupils from different types of schools. The dissertation identified theoretical approaches to the problem of age dynamic of development, rising factors and ways of psychological correction of anxiety. During the studying of problem was found the peculiarities of manifestation and factors of forming of anxiety of pupils from schools different types. Also were described special anxiety factors for high school pupils from
gymnasium and lyceum.