У дисертації теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено методику розвитку
просторового мислення школярів 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів в процесі вивчення курсу креслення.
Автором проаналізовано закономірності протікання мислительних процесів в ході здійснення
уявних просторових перетворень при розв’язанні графічних задач.
Розкрито особливості впливу графічних задач на розвиток просторового мислення в процесі
навчання уявним просторовим перетворенням; обґрунтовано та розроблено методичні прийоми
навчання учнів уявним просторовим перетворенням на основі алгоритмізації мислительних процесів.
Впроваджено комплекс графічних задач на уявні просторові перетворення, розроблено методичні
рекомендації, спрямовані на вдосконалення графічної підготовки учнів 8-9 класів шляхом
запровадження комплексу задач на уявні просторові перетворення.
Диссертация посвящена теоретическому обоснованию и экспериментальной проверке
методики развития пространственного мышления школьников 8-9 классов общеобразовательных
учебных заведений в процессе изучения курса черчения.
In the dissertation the Methods of space thinking of 8-9 grades pupils of secondary schools
are theoretically and experimentally tested during the process of the Drawing Course Education.
The author has analyzed appropriateness of pupils space thinking processes in terms of
imaginary space transformations during the solving of graphic sums.
The peculiarities of Graphic sums influence on the development of Space Thinking in the
process of teaching for the imaginary space transformations are defined; the methodic ways of
teaching for the imaginary space transformations are based and worked out on the ground thinking
processes regulations. The complex of graphic sums for the imaginary space transformations has
been provided, the ways of recommendations directed onto the improvement of Drawing
Proficiency of the 8-9 graded pupils are worked out by the way of the imaginary space
transformations sum system introduction.