У статті розглянуто застосування проблемного навчання з використанням комп’ютерного супроводу для навчання майбутніх учителів технологій. Описано методику проведення занять, та наведені приклади створення проблемних ситуацій у вивченні дисциплін технологічного напрямку. Проведений аналіз переваг реалізації проблемного навчання при вивченні дисциплін технологічного напрямку. Відмічено, що поєднання комп'ютерного навчання з теоретичним аналізом явищ, які вивчаються, є органічним і актуальним процесом. Доводиться, що застосування проблемних завдань на заняттях з технологій, може перетворити навчання на процес з гарантованим результатом.
The article deals with the use of problem learning with the use of computer support for the training of future technology teachers. The methodology of conducting classes is described, and examples of creating problem situations in the study of disciplines of the technological direction are given. The analysis of advantages of realization of problem education in the study of disciplines of technological direction is carried out. It is noted that the combination of computer training with the theoretical analysis of the phe-nomena being studied is an organic and topical process. It turns out that the use of problem-solving tasks in technology classes can turn learning into a process with a guaranteed result.