ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Новик, Людмила Миколаївна | |
dc.date.accessioned | 2023-05-16T14:04:35Z | |
dc.date.available | 2023-05-16T14:04:35Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Новик, Людмила Миколаївна. Психологічні чинники розвитку суб’єктності в юнацькому віці : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Новик Людмила Миколаївна ; наук. керівник Ставицька Світлана Олексіївна ; Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 286 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/40492 | |
dc.description.abstract | Дисертаційне дослідження присвячене системному теоретико-експериментальному дослідженню психологічних чинників розвитку суб’єктності в юнацькому віці; уточнено поняття суб’єктності в юнацькому віці, обґрунтовано критерії (диспозиційність, самопотенціювання, атрибутивність) та механізми (самопізнання, самовизначення, саморегуляція, саморозвиток) розвитку суб’єктності особистості юнацького віку; визначено основні психологічні чинники, які впливають на розвиток суб’єктності в юнацькому віці і забезпечують його позитивну динаміку (когнітивні, афективні, мотиваційні, конативні); визначені кількісні показники та змістові характеристики рівнів (високий, середній, низький) розвитку суб’єктності юнацтва, та його недостатній рівень розвитку в звичайних умовах життєдіяльності; теоретично обгрунтовано, розроблено, апробовано комплексну програму актуалізації потенціалу суб’єктності особистості в юнацькому віці; доведено її ефективність та необхідність використання у процесі цілеспрямованих впливів на особистість юнака; розроблені психолого-педагогічні рекомендації щодо актуалізації потенціалу суб’єктності особистості в юнацькому віці. | uk |
dc.description.abstract | Thesis research is devoted to systematic theoretic and experimental research of psychological factors of subjectivity development in early days; a notion of subjectivity in early years is specificated, criteria (disposition, potentialities of human, attributiveness) and mechanisms (self-knowledge, self-determination, self-regulation, self-development) of subjectivity development of personality in early days are proved; basic psychological factors which have an impact on the subjectivity development in early days and provide, its positive dynamics is defined (cognitive, emotional, motivational, conative); quantification and semantic descriptions of levels (high, medium, low) of subjectivity development of youth and its low level development in usual standards of living are defined; package program of potential updating of subjectivity personality in early days is theoretically proved, elaborated and approved officially; its effectiveness and the necessity of applying in the process of purposeful impacts on personality in early years is proved; psychological and pedagogical recommendations regarding potential updating of subjectivity personality in early days are elaborated. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | суб’єкт | uk |
dc.subject | суб’єктність | uk |
dc.subject | саморозвиток | uk |
dc.subject | психологічні чинники розвитку суб’єктності в юнацькому віці | uk |
dc.subject | актуалізація потенціалу суб’єктності особистості юнацького віку | uk |
dc.subject | subject | uk |
dc.subject | subjectivity | uk |
dc.subject | self-development | uk |
dc.subject | psychological factors of subjectivity development in early days | uk |
dc.subject | potential updating of subjectivity personality in early days | uk |
dc.title | Психологічні чинники розвитку суб’єктності в юнацькому віці | uk |
dc.title.alternative | Psychological factors of subjectivity development in early days | uk |
dc.type | Dissertation | uk |
dc.identifier.udc | 159.922.8:159.923.2 |