У дисертації визначено теоретичні підходи і здійснено експериментальне дослідження проблеми посттравматичних порушень інтелектуального та емоційно-вольового розвитку у курсантів -військовослужбовців. В дисертації уперше визначено критерії та рівні складових сформованості посттравматичного стресового порушення (інтелектуальний, емоційно-вольовий); розроблено, апробовано й доведено ефективність авторської програми подолання посттравматичного стресового розладу у курсантів шляхом впливу на його структурні компоненти та формування професійно-значущих якостей особистості активними соціально-психологічними методами навчання; доведена практична значущість діагностики та корекції зазначених складових для курсантів військових вузів.
The theoretical approaches are determined in the dissertation and the experimental research of the problem of post-traumatic violations of intellectual and emotional and volitional development in cadets-servicemen is carried out. In the dissertation the criteria and levels of components of the formation of post-traumatic stress disorder (intellectual, emotional and volitional) are determined for the first time; The effectiveness of the author's program for overcoming post- traumatic stress disorder in cadets through the influence on its structural components and the formation of professionally significant personal qualities by active social and psychological methods of training was developed, tested and proved. practical significance of diagnostics and correction of the indicated components for the students of military universities.