У дисертаційній роботі вперше цілісно досліджено життєвий шлях та науковопедагогічну спадщину О. Г. Мороза в єдності наукової, викладацької і організаційно-управлінської діяльності. Виявлено передумови й основні чинники формування науково-педагогічних поглядів ученого. Розроблено періодизацію
творчої діяльності педагога у взаємозв’язку чотирьох етапів: пошуковопропедевтичного (1959 – 1968 рр.), науково-педагогічного (1968 – 1992 рр.),
освітньо-управлінського (1992 – 1997 рр.) і організаційно-педагогічного (1997 – 2007 рр.). Серед напрямів його науково-професійної реалізації визначено системно-викладацький, науково-видавничий, навчально-методичний, адміністративно-управлінський. Зміст викладацької діяльності О. Г. Мороза розкрито за проблематикою навчальних дисциплін, поетапно розробленою і впровадженою ним виробничо-педагогічною практикою, авторським плануванням і організацією самостійної роботи студентів.
The research, for the first time, comprehensively discloses life, scientific and pedagogical heritage of O. G. Moroz, in unity of scientific, teaching and administrative activities. The main factors of the formation of scientific and educational views are found. The periods of the scientific and teaching activities of O. G. Moroz are defined in the sequence and relationship of four stages: propaedeutic (1959 – 1968), scientific and pedagogical (1968 – 1992), educational management (1992 – 1997), organizational and pedagogical (1997 – 2007). Based on generalization of leading activities areas of scientific, pedagogical and teaching activities are defined: systematic teaching; scientific and publishing; teaching and methodology; educational management. The content of teaching activity of O. G. Moroz is disclosed with disciplines he taught, gradually developed and implemented teaching practices, author planning and organizing of selfcontained work.