Розкрито питання сучасних підходів техніко-тактичної підготовки каратистів 14–15 років на етапі спеціалізованої базової підготовки. Опрацьовано наукові джерела щодо особливостей побудови програми тренувального процесу на основі теоретичних моделей структури спортивних досягнень, також визначено складові системного підходу до розробки методики техніко-тактичної підготовки юних спортсменів. Аналіз літературних джерел засвідчує відсутність єдиної концепції побудови тренувального процесу та єдиного розуміння змісту техніко-тактичної підготовки в карате. Головним завданням тренера є акцентування на техніко-тактичній підготовці, враховуючи фізіологічні і психічні зміни, які відбуваються в організмі юних спортсменів, відповідно тактична майстерність залежить як від технічної підготовки спортсмена, так і рівня засвоєння спеціальних вправ. Системний підхід до опанування методів і прийомів техніко-тактичної підготовки потребує подальшого дослідження з метою побудови максимально ефективного тренувального процесу юних каратистів.
The issue of modern approaches to the technical and tactical training of karatekas aged 14-15 years at the stage of specialized basic training is revealed. Scientific sources on the peculiarities of building a training process program based on theoretical models of the structure of sports achievements were elaborated, and the components of a systematic approach to the development of techniques for the technical and tactical training of young athletes were also determined. The analysis of literary sources testifies to the absence of a unified concept of building the training process and a unified understanding of the content of technical and tactical training in karate. The main task of the coach is to focus on technical and tactical training, taking into account the physiological and mental changes that occur in the body of young athletes, respectively, tactical mastery depends on both the technical training of the athlete and the level of learning special exercises. A systematic approach to mastering the methods and techniques of technical and tactical training requires further research in order to build the most effective training process for young karatekas.