Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Karpiuk, I.
dc.contributor.author Obeziuk, T.
dc.contributor.author Kachalov, O.
dc.date.accessioned 2023-05-11T09:13:34Z
dc.date.available 2023-05-11T09:13:34Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Karpiuk, I. Features of the implementation of health care competence in physical education classes / I. Karpiuk, T. Obeziuk, O. Kachalov // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Випуск 4 (163). – С. 9-12. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/40383
dc.description.abstract The analysis of literary sources on the research of the above-mentioned topic was carried out and it was determined that the most important task of modern education is the education of a healthy generation, the conscious attitude of the individual to his health and the health of others, the formation of physical, moral and mental health, the perceived need for physical improvement, development of interest and habit for independent physical education and sports, acquisition of knowledge and skills of a healthy lifestyle. The peculiarities of the implementation of health-preserving competence in physical education classes in higher education institutions are revealed. The main implementation problems and ways to solve them have been identified. It has been proven that health-preserving competence is one of the main factors in the process of physical education and the involvement of student youth in physical activity. During training, the teacher must pay attention to the performance of movements by students, evaluate them and set new movement tasks in a timely manner. The teacher's remarks and instructions should be such as to accustom students to independent analysis of the performed movements. Training should begin with the types of athletics that are most accessible and necessary for the development of basic physical qualities, such as running. First, it is a run for medium and long distances, and you need to focus on the swing step technique. Having mastered the technique of running for medium and long distances, they begin cross-country running, and after that they teach running at high and maximum speed, that is, for short distances. uk
dc.description.abstract Здійснено аналіз літературних джерел по дослідженню вищезазначеної теми та визначено, що найважливішим завданням сучасної освіти – є виховання здорового покоління, свідомого ставлення особистості до свого здоров’я та здоров’я оточуючих, формування фізичного, морального і психічного здоров’я, усвідомленої потреби у фізичному вдосконаленні, розвитку інтересу і звички до самостійних занять фізкультурою і спортом, набуття знань і умінь здорового способу життя. Розкрито особливості впровадження здоров’язбережувальної компетентності на заняттях з фізичного виховання у закладах вищої освіти. Визначено основні проблеми впровадження та шляхи їх вирішення. Доведено, що здоров’язберезувальна компетентність є однією з головних у поцесі фізичного виховання та залучення студентської молоді до рухової активності. uk
dc.language.iso en uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject physical education uk
dc.subject motor activity uk
dc.subject students uk
dc.subject health care competence uk
dc.subject фізичне виховання uk
dc.subject рухова активність uk
dc.subject студенти uk
dc.subject здоров’язбережувальна компетентність uk
dc.title Features of the implementation of health care competence in physical education classes uk
dc.title.alternative Особливості впровадження здоров’язбережувальної компетентності на заняттях з фізичного виховання uk
dc.type Article uk
dc.identifier.doi 10.31392/NPU-nc.series15.2023.04(163).01


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу