Дисертація є першою науковою роботу у контексті дослідження професійної підготовки фахівців з освітніх вимірювань на освітньому рівні «магістр». У науковій праці викладено результати аналізу підходів до визначення таких понять, термінів і категорій: освітні вимірювання, тест, тестування, моніторинг якості освіти тощо. На основі аналізу, узагальнення та систематизації зарубіжного та вітчизняного досвіду запропоновано авторське формулювання поняття «освітні вимірювання», а саме: «Освітні вимірювання – це наукове знання, яке вивчає історію, теорію та методику розроблення і застосування інструментарію вимірювань досягнень в усіх сегментах освітньої сфери, застосування математико-статистичного аналізу до результатів вимірювань та їх інтерпретацію». У дисертації представлено результати здійсненого дослідження сутнісних характеристик та змісту процесу підготовки магістрів з освітніх вимірювань у вітчизняних та зарубіжних університетах. Виявлено особливості підготовки у зарубіжних університетах та досвід, який варто запозичити для ефективнішого розвитку вказаної магістратури в Україні. Досліджено організаційні передумови навчального процесу та змістову складову такої підготовки.
This dissertation aims to illuminate the research results of the training of masters in educational measurement at the pedagogical university under conditions of student-centered learning. An analysis of the current state of the educational measurement theory and practice is performed. It had explored the approaches to the definition of such concepts, terms and categories: educational measurement, test, testing, education quality monitoring, etc. On the basis of analysis, generalization and systematization of foreign and domestic experience, the author's formulation of the concept "Educational measurement" had proposed. It had examined the essential features and content of the master's degree training in educational measurement at foreign and domestic universities. The prospects of the development of the domestic master's programme had detected and drowned up. These prospects were taken into account in the further development of the new model of preparation of masters in educational measurement.