Дисертаційне дослідження присвячене актуальній проблемі формування вокально-педагогічної майстерності майбутнього вчителя музики в умовах вокального навчання студентів педагогічних університетів. Визначено сутність поняття «вокально-педагогічна майстерність майбутнього вчителя музики», що розглядається як системна, інтегрована якість, що передбачає здатність особистості усвідомленого оперування комплексом ключових фахових компетенцій: знанням історії становлення і розвитку вокального мистецтва України та Китаю; володінням методами вокального співу, який містить вокальні навички (співоча постава, дихання, звукоутворення й звуковедення, дикція і чистота інтонування); уміння за допомогою ритмопластичного жесту передавати художній образ твору; володіння акторською майстерністю і сценічним рухом на основі свідомого оперування вокально-теоретичними знаннями та методичними прийомами в галузі вокально-педагогічної діяльності. Представлено структуру вокально-педагогічної майстерності у єдності трьох компонентів: мотиваційно-ціннісного, когнітивного, творчодіяльнісного.
The thesis is devoted to the actual problem of forming vocal-pedagogical skills of future music teachers in terms of vocal training of students of pedagogical universities. The essence of the concept of "vocal- pedagogical skills of future music teacher," which is seen as a systemic, integrated quality that provides the ability to set individual conscious manipulation of key professional competencies: knowledge of the history and development of vocal art Ukraine and China; possession of methods of vocal singing, which contains the vocal skills (singing posture, breathing, purity of diction and intonation); possession of acting and stage movement through deliberate manipulation of vocal and theoretical knowledge and teaching techniques in vocal and educational activities. The framework vocal-pedagogical skills in the unity of three components: motivational-value, cognitive, creative-activity. The technique proved effective. This is confirmed by the results of forming experiment. Methods of forming vocal- pedagogical skills of future teachers of music based on the traditions of China and Ukraine is effective for student learning.