Дисертація присвячена проблемі формування художньо-образного сприйняття у майбутніх учителів музики в процесі інструментально-виконавської підготовки. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми у науковій літературі, теорії та практиці вищої музично-педагогічної освіти. Ґрунтуючись на теоретичних положеннях про художньо-образне сприйняття як провідний вид мистецької діяльності, професійно-необхідну якість педагога-музиканта, визначено сутність поняття «художньо-образне сприйняття майбутнього учителя музики» та його структурні компоненти (емоційно-перцептивний, когнітивно-операційний, інтерпретаційно-оцінний). Визначено принципи, педагогічні умови ефективного формування художньообразного сприйняття у майбутніх учителів музики в процесі інструментальновиконавської підготовки, а також критерії та показники сформованості даного феномена у студентів музично-педагогічних спеціальностей.
The thesis deals with the issues formation of an artistic and imaginative perception appropriate for intending music teachers in the process of instrumental performance training. The problem under study has been summed up in the scientific literature, theory and skills of higher music and pedagogical education. Based upon the theories about artistic and imaginative perception as a leading aspect of music performance, essential professional strength of a music teacher, the thesis outlines the essence of the concept “artistic and imaginative perception appropriate for intending music teachers” and its structural components (emotionalperceptual, cognitive-operational and interpretative-evaluative). The thesis defines principles, pedagogical provisions for effective training of artistic and imaginative perception appropriate for intending music teachers in the process of instrumental performance as well as a criteria system of this phenomenon formation for students of music and pedagogical department.