Дисертацію присвячено проблемі формування художнього сприйняття підлітків у процесі фортепіанного навчання. Проаналізовано погляди представників різних галузей знань на зазначену проблему. З’ясовано, що її філософський аспект пов'язаний із розумінням художнього сприйняття як способу реалізації естетичного ставлення до мистецтва, а також із виявленням особистісного смислу твору як необхідної складової його повноцінного сприйняття; психологічний аспект проблеми полягає в обгрунтуванні фізіологічної природи художнього сприйняття, його сутності як відображення реального світу в свідомості людини; педагогічний аспект характеризується визначенням ролі художнього сприйняття у формуванні та розвитку суб’єкта навчання, музикознавчий спрямований на вивчення впливу художнього твору на внутрішній світ особистості.
In the dissertation the problem of formation of the artistic perception of adolescents in the process of piano learning was actualized. The views of representatives of different branches of knowledge on the mentioned problem are analyzed. It is revealed that its philosophical aspect is connected with the understanding of artistic perception as a way of realizing the aesthetic attitude to art, as well as the discovery of the personal meaning of the work as a necessary component of its full perception, provided that the functions of the artistic work are realized only in the presence of an appropriate culture of perception ; the psychological aspect of the problem lies in the substantiation of the physiological nature of artistic perception, its essence as a reflection of the real world in the human consciousness; pedagogical aspect - characterized by the definition of the role of artistic perception in the formation and development of the subject of learning, musicology is aimed at studying the influence of artistic works on the inner world of personality.