У дисертаційному дослідженні здійснено теоретичне обґрунтування та експериментальне вивчення особливостей розвитку креативної складової професійного мислення майбутніх маркетологів в процесі професійної підготовки у вищому навчальному закладі. Дослідження розвитку креативної складової професійного мислення майбутніх маркетологів здійснювалося на базі вищих навчальних закладів серед студентів І – ІV курсів (323 особи) спеціальності «Маркетинг». До дослідження залучено групу експертів (21 особа), яка складалася із провідних фахівців цієї галузі діяльності. В роботі використано комплекс теоретичних, емпіричних та математико-статистичних методів дослідження.
In the dissertation research the theoretical basis and experimental study of peculiarities of the development of the creative component of future marketing specialists’ professional thinking in the process of professional training in a higher education institution have been carried out. The research on the development of the creative component of future marketing specialists’ professional thinking has been carried out on the basis of higher education institutions among students of the I-IV courses (323 persons) specialty Marketing. A group of experts (21 persons) which was consisted of leading experts in this field has been involved to the research. A complex of theoretical, empirical and mathematical-statistical methods of the research has been used in this work.