Дисертація присвячена цілісному аналізу системи освіти обдарованих дітей в Австралійському Союзі. На основі вивчення історичної, філософської, психологічної та педагогічної літератури уточнено сутність поняття «обдарованість», її види та критерії визначення. При аналізі науковопедагогічних джерел і офіційних документів визначено суспільно-історичні та організаційно-педагогічні умови становлення і розвитку освіти обдарованих дітей Австралії на початку XXI століття, розглянута ретроспектива розвитку австралійської освітньої системи, розкриті особливості змісту та організації навчально-виховного процесу, описані основні напрямки і програми роботи з обдарованими дітьми на різних рівнях освіти в окремих штатах і територіях Австралійського Союзу.
The thesis is dedicated to holistic analysis of the gifted education system in the Commonwealth of Australia. The education system of Australia is of particular interest because of its efficiency and high standard educational provisions. Advanced educational practices and professional educationalists enable children to develop their talents to their full potential. But the existing hindrances hampering progress in raising gifted children in Australia are not idiosyncratical. In pursuing educational support to children with various kinds of giftedness the Ukrainian pedagogics faces similar challenges. Successful solution to the challenges backed by the Australian experience is a vital necessity in the Ukrainian current educational policy, which defines the subject of the thesis.