ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Митчик, О. П. | |
dc.date.accessioned | 2023-05-09T08:40:55Z | |
dc.date.available | 2023-05-09T08:40:55Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Митчик, О. П. Особливості використання системи Кросфіт у фізичному вихованні студентської молоді / О. П. Митчик // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Випуск 3 (161). – С. 114-117. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/40292 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовані особливості фізичної підготовки студентів вищих навчальних закладів освіти засобами Кросфіт. Визначено, що, як сучасний вид спорту, Кросфіт повинен стати тим важливим необхідним стимулом до систематичного відвідування та проведення занять студентами закладів вищої освіти фізичною культурою та спортом, і сприятиме розвитку в них силових якостей, але на сьогодні ще зовсім мало наукових досліджень в цьому напряму. Тому вивчення застосування засобів кросфіту у тренуванні студентської молоді є дуже актуальним. Система тренувань Кросфіт є ефективною методикою підготовки не лише військовослужбовців та інших фахівців сектору безпеки та оборони, професійна діяльність яких передбачає високий рівень фізичної підготовленості, але й також для школярів, студентів і майбутніх спеціалістів з фізичної культури та спорту. | uk |
dc.description.abstract | The article presents and analyses the peculiarities of physical education of undergraduates by means of CrossFit practice. The study shows that CrossFit as a modern sport should motivate undergraduates to regularly attend and teach Physical Education classes to develop their athletic abilities. The topicality of the ideas mentioned is quite obvious for the problem still needs further research. CrossFit is a fitness sport focused on keeping individual’s muscles active on a regular basis to be able to lead a healthy life. Due to simple physical exercises all groups of muscles, including deep ones, are activated, which might be quite challenging to do in the process of common forms of exercise or cardio training. CrossFit is a fitness program consisting of a variety and mix of exercises. While planning the CrossFit training one should rationally consider the level of physical exertion in terms of gender, age, individual physical abilities. In addition, the amount and intensity of physical exercises must be accounted for. CrossFit is a competitive fitness sport providing effective training for military personnel as well as security and defence sector staff whose professional activities require high level of physical fitness. Its general methodology is extensively practised with pupils, students and specialists-to-be in the sphere of Physical Education and Sport. However, the above-mentioned ideas do not fully solve the problem. There are still issues that need further comprehensive investigation. CrossFit system and its influence on physical abilities of different population groups is of particular importance. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова | uk |
dc.subject | Кросфіт | uk |
dc.subject | студенти | uk |
dc.subject | фізична підготовка | uk |
dc.subject | фізична культура | uk |
dc.subject | здоров’я | uk |
dc.subject | фізичне виховання | uk |
dc.subject | CrossFit | uk |
dc.subject | students | uk |
dc.subject | physical abilities | uk |
dc.subject | physical training | uk |
dc.subject | health | uk |
dc.subject | physical education | uk |
dc.title | Особливості використання системи Кросфіт у фізичному вихованні студентської молоді | uk |
dc.title.alternative | The Peculiarities of CrossFit Practice in Student Youth Physical Education | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 796.011.3-053.67378.147 | |
dc.identifier.doi | 10.31392/NPU-nc.series15.2023.03(161).26 |