Підсумовуючи результати моніторингу спеціалізованих Інтернет-джерел, беручи до уваги результати аналізу науково-методичної та довідкової літератури встановлено, що актуальним питанням розроблення та апробації педагогічних моделей (технологій), методик, педагогічних умов формування психофізичної готовності майбутніх офіцерів інституцій сектору безпеки і оборони України із правоохоронними функціями до застосування стрілецької зброї – присвячено недостаню кількість наукових праць, це у свою чергу підкреслює актуальність і практичну складову обраного напряму наукової розвідки. Головною метою дослідження є апробація напрямків удосконалення компонентів психофізичної готовності майбутніх офіцерів-правоохоронців до застосування табельної вогнепальної зброї. Методи дослідження: абстракції, вимірювання, експертного оцінювання, опитування, порівняння, спостереження (математичної статистики) тощо.
В процесі дослідно-аналітичної роботи розроблено та апробовано напрямки удосконалення компонентів психофізичної готовності майбутніх офіцерів-правоохоронців до застосування табельної вогнепальної зброї (ВЗ). З урахуванням змісту освітньо-професійних програм підготовки майбутніх офіцерів-правоохоронців, практичного досвіду отриманого представниками інституцій сектору безпеки і оборони України під час збройного опору повномасштабного вторгнення російської федерації, було виокремлено й науково обґрунтовано напрямки вдосконалення компонентів психофізичної готовності представників досліджуваної категорії до застосування ВЗ, а саме, як окремі компоненти постають психологічна та бойова готовність. У свою чергу бойова готовність складається: з фізичної (спеціальної фізичної), вогневої, тактико-спеціальної та ситуативної готовності. Експериментально доведено ефективність впровадження напрямків вдосконалення компонентів психофізичної готовності майбутніх офіцерів-правоохоронців до застосування ВЗ, зокрема з’ясовано, що в ході експерименту значно зменшилася кількість здобувачів експериментальної групи із низьким рівнем сформованості (на 43 %), водночас збільшилася кількість респондентів, які мають високий рівень сформованості психофізичної готовності до застосування ВЗ (на 16 %). Результати теоретичного дослідження впроваджені в систему спеціальної фізичної та вогневої підготовки (професійної освіти) курсантів: Харківського національного університету внутрішніх справ та Київського інституту Національної гвардії України. Перспективи подальших досліджень у обраному напрямі наукової розвідки передбачають удосконалення системи спеціальної фізичної підготовленості майбутніх поліцейських із акцентованим використанням спеціальних смуг перешкод.
Summarizing the results of the monitoring of specialized Internet sources, taking into account the results of the analysis of scientific and methodological and reference literature, it was established, that the urgent issue of the development and approval of pedagogical models (technologies), methods, pedagogical conditions for the formation of psychophysical readiness of future officers of institutions of the security and defense sector of Ukraine with law enforcement functions for the use of small arms is devoted to the insufficient number of scientific works, this, in turn, emphasizes the relevance and practical component of the chosen direction of scientific research. The main goal of the study is to test directions for improving the components of the psychophysical readiness of future law enforcement officers to use service firearms. Research methods: abstraction, measurement, expert evaluation, survey, comparison, observation (mathematical statistics), etc. In the process of research and analytical work, directions for improving the components of psychophysical readiness of future law enforcement officers for the use of service firearms were developed and tested. Taking into account the content of educational and professional training programs for future law enforcement officers, the practical experience gained by representatives of the institutions of the security and defense sector of Ukraine during armed resistance to the full-scale invasion of the Russian Federation, directions for improving the components of the psychophysical readiness of representatives of the studied category to use firearms were identified and scientifically substantiated, that is, psychological and combat readiness appear as separate components. In turn, combat readiness consists of: from physical (special physical), fire, tactical-special and situational readiness. The effectiveness of the implementation of directions for improving the components of the psychophysical readiness of future law enforcement officers for the use of firearms has been experimentally proven, in particular, it was found that during the experiment, the number of Eg acquirers with a low level of formation decreased significantly (by 43%), while at the same time, the number of respondents with a high level of formation of psychophysical readiness to use of firearms increased (by 16%). The results of the theoretical research are implemented in the system of special physical and fire training (professional education) of cadets: Kharkiv National University of Internal Affairs and Kyiv Institute of the National Guard of Ukraine.
Prospects for further research in the chosen field of scientific intelligence provide for the improvement of the system of special physical training of future police officers with an emphasis on the use of special obstacle courses.