Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Сравнительный анализ особенностей внедрения образовательных инноваций в образовательный процесс педагогических университетов Украины и Польши

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Андрушкевич, Ф. Г.
dc.date.accessioned 2013-11-15T22:21:49Z
dc.date.available 2013-11-15T22:21:49Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Андрушкевич Ф. Г. Сравнительный анализ особенностей внедрения образовательных инноваций в образовательный процесс педагогических университетов Украины и Польши / Ф. Г. Андрушкевич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 32 : збірник наукових праць / за ред. проф. В. Д. Сиротюка. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. – С. 13-22 ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/4023
dc.description.abstract У статті розглядається проблема професійної освіти студентів педагогічних університетів. Проаналізовані виклики до освіти з боку ринкових і демократичних інновацій, специфіка освітніх інновацій в сучасному європейському просторі, проведений компаративний аналіз особливостей освітніх інновацій в різних освітніх системах (Україна - Польща), аналізуються національні пріоритети українських освітніх інновацій і їх значення для польської системи освіти, а також польський “освітній прорив” і його значення для українських освітніх інновацій. ru_RU
dc.description.abstract This article deals with the problem of the professional education of the students who are studying at the Pedagogical University. Developed the theoretical basis of the integration of information space of Education of Ukraine into the European educational space, and identified concrete ways to take them into account in reforming education and building a knowledge society. Generalized European experience educational and informational policies and analyzes the main trends of its impact on the OSCE member countries, and personality. The practical significance of the results determined by the effectiveness of the proposed approach in thinking about education policy, its structural elements, the directions of its influence on the development of a knowledge society, knowledge-economy of the individual. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова ru_RU
dc.subject глобалізація ru_RU
dc.subject освітні інновації ru_RU
dc.subject європейський освітній простір ru_RU
dc.subject економізує освітнього пространтва ru_RU
dc.subject освітня політика ru_RU
dc.subject globalization ru_RU
dc.subject educational innovations ru_RU
dc.subject the European educational space ru_RU
dc.subject economization of educational space ru_RU
dc.subject education polіcy ru_RU
dc.title Сравнительный анализ особенностей внедрения образовательных инноваций в образовательный процесс педагогических университетов Украины и Польши ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics