Враховуючи результати моніторингу науково-методичної, спеціальної та довідкової літератури, членами науково-дослідної групи встановлено, що актуальним питанням визначення складників, які впливають на психофізичну готовність майбутніх офіцерів інституцій сектору безпеки і оборони України із правоохоронними функціями до службово-бойової (оперативної) діяльності – присвячено недостаню кількість досліджень, це у свою чергу підкреслює актуальність і практичну складову обраного напряму наукової розвідки.
Головною метою дослідження є визначення екстремальних факторів, які впливають на психофізичну готовність майбутніх офіцерів-правоохоронців під час виконання ними завдань за призначенням. Методи дослідження: абстракції, вимірювання, експертного оцінювання, опитування, порівняння, спостереження тощо.
В результаті теоретичного дослідження членами науково-дослідної групи визначені екстремальні фактори, які впливають на психофізичну готовність майбутніх офіцерів-правоохоронців під час виконання ними завдань за призначенням. На наш погляд структуру впливу екстремальних факторів на психофізичну готовність представників досліджуваної категорії під час виконання ними посадових обов’язків на первинних офіцерських посадах складає: 1) мотивація до виконання службово-бойової (оперативної) діяльності в екстремальних умовах (із відповідними залежностями: психологічний стан індивіда; фізичний стан; адаптація; реакції пристосування; ефективність виконання завдань за призначенням; рівень сформованості професійних компетентностей тощо); 2) характер екстремальних факторів (блок 1: порушення структури тканин, інгібірування активності ферментів, порушення окисних процесів, внутрішньоклітинний ацидоз, гіпоксія клітин, гліколіз, регенерація, фізіологічні реакції відповіді; блок 2: механічні; фізичні; хімічні, термічні, біологічні, соціальні, антропогенні (патогенні), матеріально-технічні; блок 3: порушення процесу обробки (сприйняття) інформації, імпульсивність в діях, загальмованість, порушення виконавчих функцій, порушення процесу сприйняття та мислення, емоційне напруження, психологічні (психофізичні) реакції відповіді); 3) стресори готовності (бойова небезпека, гіподинамія (гіпокінезія), вібрація (ухитування), патогенні мікроорганізми, фізичні (психофізичні) навантаження, нервово-психічне напруження, біль, холод, гіпоксія, спека, спрага). Перспективи подальших досліджень у обраному напрямі наукової розвідки передбачають розроблення комплексів прикладних фізичних вправ, які передбачають використання TRX петель в системі індивідуального фізичного тренування майбутніх офіцерів інституцій сектору безпеки і оборони України.
Taking into account the results of the monitoring of scientific and methodological, special and reference literature, the members of the scientific research group determined that the actual issue of determining the components that affect the psychophysical readiness of future officers of the institutions of the security and defense sector of Ukraine with law enforcement functions for service and combat (operational) activities - dedicated to the insufficient number of studies, this in turn emphasizes the relevance and practical component of the chosen direction of scientific research. The main goal of the study is to determine the extreme factors that affect the psychophysical readiness of future law enforcement officers during their assigned tasks. Research methods: abstraction, measurement, expert evaluation, survey, comparison, observation, etc. As a result of a theoretical study, the members of the scientific research group identified extreme factors that affect the psychophysical readiness of future law enforcement officers during their assigned tasks. In our opinion, the structure of the influence of extreme factors on the psychophysical readiness of representatives of the studied category during their performance of official duties in primary officer positions is: 1) motivation to perform service-combat (operational) activities in extreme conditions (with corresponding dependencies: psychological state of the individual; physical condition; adaptation; adaptation reactions; effectiveness of performing assigned tasks; level of professional competence formation, etc.); 2) nature of extreme factors (block 1: disruption of tissue structure, inhibition of enzyme activity, disruption of oxidative processes, intracellular acidosis, cell hypoxia, glycolysis, regeneration, physiological responses; block 2: mechanical; physical; chemical, thermal, biological, social, anthropogenic (pathogenic), material and technical; block 3: violation of the process of processing (perception) of information, impulsiveness in actions, inhibition, violation of executive functions, violation of the process of perception and thinking, emotional stress, psychological (psychophysical) reactions of responses); 3) readiness stressors (combat danger, hypodynamia (hypokinesia), vibration (shaking), pathogenic microorganisms, physical (psychophysical) stress, neuropsychological stress, pain, cold, hypoxia, heat, thirst). Prospects for further research in the chosen direction of scientific research include the development of applied physical exercise complexes that involve the use of TRX loops in the system of individual physical training of future officers of institutions of the security and defense sector of Ukraine.