У процесі реформування освіти в Україні в огляді світових тенденцій глобальної інтеграції та зміни освітньої парадигми сучасні реалії вимагають наявності висококваліфікованого, конкурентоспроможного фахівця. Відповідно, зростають і вимоги до професійної підготовки фахівців закладів фахової передвищої освіти, що створює проблему формування готовності до застосування інноваційних технологій у контексті фахової підготовки та особистісного становлення майбутніх фахівців з агроінженерії. Це одне з найважливіших питань, над яким працює багато дослідників. Немає однозначного розуміння сутності цієї проблеми, а отже, немає і єдиного шляху її вирішення. У статті визначено критерії формування готовності до застосування інноваційних технологій майбутніми фахівцями з агроінженерії (техніками-механіками) у подальшій професійної діяльності. Проведено огляд останніх публікацій щодо формування їхньої готовності, а також стосовно питань визначення критеріїв, показників та рівнів готовності. Проведено аналіз понять “критерій” і “показник” з огляду на декілька підходів до тлумачення таких понять, зокрема педагогічного тлумачення термінів, шляхом використання тлумачних словників. З’ясовано, що “критерій” є ширшим за своїм змістом поняттям, ніж термін “показник”, і визначається насамперед як “мірило”. Це зазначено у тлумачних словниках та визначеннях багатьох учених, а отже, “критерій” – це правило, яким необхідно користуватися під час діагностування. Запропоновано чотири основні критерії формування готовності: когнітивний, мотиваційний, діяльнісний, особистісний. Для кожного визначеного критерію наведено декілька показників його прояву. На основі виокремлених критеріїв і показників їх прояву розроблені такі рівні формування готовності майбутніх фахівців з агроінженерії (техніків-механіків): низький, середній, достатній і високий. Тобто ми виокремили чотирирівневу шкалу оцінювання готовності до застосування інноваційних технологій майбутніми фахівцями в подальшій професійній діяльності. На основі цього можемо стверджувати, що просування саме за зазначеними рівнями формування готовності майбутніх фахівців може забезпечити більш якісний рівень підготовки техніка-механіка.
When reforming education in Ukraine, global trends in global integration and changes in the educational paradigm should be taken into account and they require a highly qualified, competitive specialist. Accordingly, the requirements for professional training of vocational higher education institutions are growing, which creates a problem of forming readiness to use innova-tive technologies in the context of the professional training and personal development of intending specialists in agricultural engineering as one of the most important issues. There is no unambiguous understanding of the essence of the problem so there is no single way to solve it. Therefore, the article defines the criteria of forming readiness for the use of innovative technologies by intending specialists in agricultural engineering (mechanical technicians) in their further professional activity. A review of recent publications on forming readiness, as well as on the definition of criteria, indicators and levels of readiness was conducted. The analysis of the concept of “criterion” and “indicator” was made, taking into account several approaches to the inter-pretation of terms, such as the use of one language dictionaries, including the pedagogical interpretation. It should be noted that the “criterion” is a broader concept in its meaning than the term “indicator” and is defined as a measure, it was specified in the dictionaries and definitions of many scientists, i. e. “criterion” is a rule that should be used in diagnosing. Four main criteria for forming readiness were suggested: cognitive, motivational, activity, personal. For each defined criterion, several indicators of its manifestation were indicated. On the basis of the selected criteria and indicators of their manifestation the following levels of formation of readiness of intending specialists in agricultural engineering (mechanical technicians) were developed: low, medium, sufficient and high. Thus, we singled out a four-level scale for assessing the readiness to use innovative technologies by intending specialists in their further professional activities. Due to this, we can state that advancing these levels of readiness of the intending professionals can provide a better level of training mechanical technicians.