Статтю присвячено вивченню особливостей формування професійно-методичної компетентності вчителів іноземних мов у закладах вищої освіти Німеччини. Її проблематика передбачає аналіз нормативних вимог щодо методичної підготовки педагогічних кадрів цього профілю та цільових, змістових, організаційних аспектів її реалізації в німецьких вищих школах. Досягнення цієї мети передбачало застосування комплексу дослідницьких методів, а саме: аналізу, інтерпретації, узагальнення наукової літератури з проблеми дослідження, нормативних документів Німеччини щодо професійної підготовки вчительських кадрів, програмно-методичного забезпечення її здійснення в закладах вищої світи цієї країни. У результаті дослідження розглянуті чинні стандарти методичної підготовки вчителів іноземних мов у Німеччині, що регламентують насамперед її кінцеві очікувані результати (знання закономірностей і механізмів засвоєння іноземної мови, розуміння методологічних підходів до її навчання, оперування технологіями формування іншомовних комунікативних умінь, володіння термінологією та методологією дослідження у сфері методики викладання іноземної мови тощо). У ході дослідження розглянуто зміст і структуру навчальних модулів методичного спрямування на прикладі бакалаврської та магістерської програм професійної підготовки вчителів англійської мови Тюбінгенського університету. Зокрема, охарактеризовано їх тематику, що охоплює актуальні наукові дані про засвоєння мови, питання теорії та практики шкільної іншомовної освіти, організаційно-методичні проблеми викладання іноземної мови, термінологічні й методологічні аспекти досліджень у цій галузі науки, а також розкрито організаційні форми їх опрацювання, що передбачають аудиторну (лекційні та семінарські заняття) і самостійну (підготовка фрагментів і конспектів уроків, рефератів, портфоліо, проєктів тощо) роботу.
The article is devoted to the study of the peculiarities of the formation of professional and linguodidactic competence of foreign language teachers in higher educational institutions of Germany. Its main objectives presuppose the analysis of regulatory requirements for their linguodidactic training and its aims, content, organization in German universities. Achieving this goal involved the use of the set of research methods – analysis, interpretation, generalization of scientific literature on the research problem, German regulatory documents on teacher training, software and methodological support for its implementation in higher educational institutions of this country. As a result of the research, current standards of linguodidactic training of foreign language teachers in Germany were analyzed, which, first of all, regulate its final expected results (knowledge of the laws and mechanisms of foreign language learning, understanding of methodological approaches to foreign language teaching, operating technologies for the formation of foreign language communication skills, mastering terminology and research meth-odology in the field of foreign language teaching, etc.). The content and structure of linguodidactic modules on the example of Bachelor’s and Master’s programs for English teachers’ professional training at University of Tübingen were considered. In particular, their thematics, focused on current scientific data on mastering a language, the issues of the theory and practice of school foreign language education, organizational and methodological problems of teaching a foreign language, terminological and methodological aspects of the research in this field, was characterized. The organizational forms of linguodidactic training of English teachers according to the programs which include classroom work (lectures and seminars) and individual work (preparation of parts and outlines of lessons, reports, portfolios, projects, etc.) were also described.