У статті обґрунтовано педагогічні умови формування системи інформаційно-комунікаційних компетентностей майбутнього вчителя, зокрема: 1) єдності спрямування змісту інформаційно-комунікаційних компетентностей майбутнього вчителя в сукупності теоретичного, практичного, прикладного, евристичного та мотиваційного складників навчання; 2) моделювання когнітивних процесів на базі належного сприйняття й активізації мотиваційної та емоційно-вольової галузей, а також розмаїття форм подання інформативних завдань (дослідження інформаційних об’єктів, здійснення творчих вебпроєктів і прикладних завдань); 3) наступності змісту інформаційно-комунікаційної підготовки та варіативних методів здійснення педагогічних та освітніх завдань; 4) особистісно орієнтованого підходу до визначення змісту інформаційно-комунікаційної підготовки, що дає змогу краще розкрити та всебічно розвинути особистість майбутнього педагога, сформувати основи для самореалізації та активності індивіда, а також передбачає розроблення ситуацій продуктивної навчальної взаємодії на основі готовності до професійної інформаційно-комунікаційної діяльності; 5) актуалізації базових навчальних елементів інформаційно-комунікаційної підготовки з подальшим теоретичним узагальненням структурних одиниць, що показує їхню суть, єдність та наголошує на інтеграції в контексті інтелектуального й особистісного поступу студентів із метою формування системи інформаційно-комунікаційних технологій компетентностей у майбутнього вчителя. Визначено принципи та положення, які лежать в основі системи інформаційно-комунікаційних компетентностей майбутнього вчителя, зокрема: а) удосконалення структуризації та добору змісту, методів, організаційних форм і засобів інформаційно-комунікаційної підготовки, що відповідають завданням підготовки мобільного вчителя; б) інтеграція в оволодінні блоками спеціальних та загальних інформатичних знань і вмінь та достатній рівень мобільності; в) принцип праксеологічності; г) різнобічність, яка передбачає застосування засобів інформаційних технологій; ґ) системність, яка вимагає розроблення неперервного, зв’язаного, єдиного, цілісного процесу інформаційно-комунікаційної підготовки, що здійснюється впродовж усього періоду навчання та втілюється через інтегрування навчального змісту й методів теоретичних і практичних предметів інформаційно-комунікаційного спрямування, самостійних навчальних і науково-дослідних дій.
The article substantiates pedagogical principles of formation of the system of information and communication competences of a future teacher, in particular: 1) integrity of the information and communication competences of a future teacher as combination of theoretical, practical, applied, heuristic and motivation constituents of training; 2) modeling of cognitive processes on the base of the adequate perception and activation of motivation and emotional willingness, as well as diversity of the forms of informative knowledge presentation (study of information objects, preparation of creative web-projects and applied tasks); 3) sequence of contents of the information and technological training and variable methods of pedagogical and educational tasks; 4) person-oriented approach to shaping the contents of the information and technological training that secures better and complete development of the future teacher’s personality, his/her self-realization and activity of the personality that suggests development of situations of effective educational interaction on the base of readiness to professional-informational-technological activities; 5) actualization of the basic educational elements of the information and technological training with the following theoretical consolidation of structural units that demonstrates their essence and integrity, as well as stresses on integration in the context of intellectual and personal progress of students on the way of development of a system of information and communication competences of a future teacher. The research defines principles and regulations, which create a basis for the system of information and communication competences of future teachers, particularly: a) improvement of the structuration and choice of contents, methods, organizational forms and means of information and communication training, which correspond to the goals of future teachers’ training; b) integration of special and general information knowledge and skills and the sufficient level of mobility in the process of training; c) principle of praxeology; d) versatility, which means application of information technologies; e) consistency, which requires development of a continuous, related, integral process of the information and technological training that lasts during to whole period of training and is implemented by integrating educational contents and methods of theoretical and practical subjects of the information and technological direction, individual educational and research tasks.