Статтю присвячено актуальній проблемі – організації навчального процесу в закладах вищої освіти під час карантину, а саме впровадженню синхронних онлайн-занять за допомогою хмарних сервісів. Необхідність повномасштаб-ного переходу на дистанційний формат денної освіти потребує пошуку альтернативних методів навчання, використання нових форм і засобів для забезпечення доступу до знань у режимі реального часу. В умовах неможливості персонального спілкування викладача зі студентами також виникає потреба у вирішенні специфічних педагогічних проблем. Усі ці аспекти потребують осмислення та ґрунтовного науково-методичного забезпечення. У роботі представлено модель організації навчального процесу, розроблену та використану у процесі викладання вищої математики студентам комп’ютерних спеціальностей під час карантину. Проведено аналіз педагогічних, психологічних і технічних проблем, що виникають у разі впровадження онлайн-навчання. Висвітлено особливості створення дистанційної системи навчання вищої математики, запропоновано структуру навчального процесу та ресурси для його реалізації. Наведено досвід авторів щодо організації синхронних онлайн-занять та спілкування зі студентами, використання різноманітних інформаційних технологій та інструментів, обґрунтовано ефективність їх використання в навчальному процесі в умовах пандемічних обмежень. На думку авторів, упроваджена система навчально-виховного процесу дає змогу організувати ефективну пізнавальну діяльність студентів під час карантину, значно розвиває особистісний потенціал студентів, підвищує їх конкурентоспроможність, забезпечує формування загальних і професійних компетентностей. Подальші дослідження в цій сфері можуть бути присвячені вдосконаленню різних аспектів методики викладання в умовах карантину, залученню сучасних smart-технологій, використанню мобільних додатків тощо.
The article is devoted to the topical problem of organizing the educational process in higher education institutions during quarantine, in particular, the introduction of synchronous online classes using cloud services. The need for a full-scale transition to distance learning requires the search for alternative teaching methods, the use of new forms and tools to provide access to knowledge in real time. There is a need to solve specific pedagogical and psychological problems that arise in conditions of impossibility of personal communication of the teacher with students. All these aspects require comprehension and thorough scientific and methodological support. The paper presents a model for the organization of educational process of students, developed and used in teaching higher mathematics to students of computer specialties during quarantine. The analysis of pedagogical, psychological and techni-cal problems arising during the implementation of online learning is made. The features of creating a distance learning sys-tem for teaching higher mathematics for computer science students are highlighted, the structure of the educational process and resources for its implementation are proposed. The experience of the authors in organizing synchronous online classes, communication with students and the use of various information technologies and tools is given, the effectiveness of their use in the educational process under quarantine restrictions is substantiated. The developed structure of the educational process allows to organize effective educational and cognitive activities of stu-dents during quarantine. The implemented online learning system significantly develops the personal potential of students, increases their competitiveness, ensures the formation of general and professional competencies. Further research in this area may be devoted to improving various aspects of teaching methods during quarantine, attracting of modern Smart-technologies, using of mobile applications, etc.