У статті розкрито проблему академічної доброчесності як однієї з вимог при написанні наукових робіт магістрами початкової освіти. Доведено актуальність даного питання, про що свідчить належна кількість опублікованих праць науковцями різних галузей наук. Проаналізовано нормативні документи щодо академічної доброчесності здобувачів вищої освіти (Положення про академічну доброчесність). Охарактеризовано основні принципи дотримання академічної доброчесності, а саме: верховенство права, законність, соціальна справедливість, науковість, дотримання
авторського права, достовірність результатів, професіоналізм та компетентність, партнерство й взаємодопомога, відкритість і прозорість, відповідальність.
Подано визначення понять “академічний плагіат”: часткове або повне оприлюднення наукових праць інших дослідників як результатів власного дослідження, відтворення опублікованих чужих досліджень та “самоплагіат” – використання особистих раніше оприлюднених наукових праць. Представлено інформацію про академічний обман як один із видів порушення академічної доброчесності при написанні наукових робіт. Охарактеризовано поняття “академічна фабрикація”, “академічна фальсифікація” та “списування”, що є складовими частинами академічного обману. Обґрунтовано послідовні етапи написання дипломної роботи магістрами початкової освіти: вибір теми, актуальність, предмет і об’єкт, мета та завдання; пошук, вивчення літературних джерел та накопичення наукової інформації; підбір методів наукового дослідження; опрацювання та аналіз результатів дослідження; написання роботи та її
оформлення; перевірка на плагіат; підготовка до захисту та захист наукового дослідження. Представлено орієнтовану шкалу оригінальності для кваліфікаційних робіт другого (магістерського) рівня: висока унікальність – робота направляється на захист, середня – допускається до захисту з доопрацюванням, низька – потребує суттєвого доопрацювання та додаткової перевірки, дуже низька – робота відхиляється без подальшого розгляду. У дослідженні представлено результати перевірених на плагіат кваліфікаційних робіт магістерського рівня, що засвідчують дотримання вимог академічної доброчесності здобувачами вищої освіти.
The article reveals the problem of academic integrity as one of the requirements in writing academic papers by Masters of Elementary Education. The relevance of this issue is proved, which is demonstrated by the proper number of published papers by scholars in different fields of science. The normative documents in relation to academic integrity of the candidates for higher education (Regulations on Academic Integrity) have been analyzed. The main principles of academic integrity have been characterised: rule of law, legality, social justice, scholarship, copyright, credibility of results, professionalism and competence, partnership and mutual assistance, openness and transparency, responsibility. A definition of ‘academic plagiarism’ – the partial or complete publication of other researchers’ scientific work as the results of one’s own research, the reproduction of others’ published research and ‘self-plagiarism’ – the use of personal previously published scientific work is presented. Information about academic dishonesty as a type of violation of academic virtue in academic writing is presented. The concepts of ‘academic fabrication’, ‘academic falsification’ and ‘cheating’ that constitute academic
dishonesty are characterised. The following successive stages of writing a thesis for a Master’s degree in elementary education are justified: choice of topic, relevance, subject and object, purpose and objectives; search, study of literature sources and accumulation of scientific information; selection of methods of scientific research; elaboration and analysis of research results; writing of the work and its formatting; plagiarism check; preparation for defence and defence of scientific research. An oriented originality scale for second (Master’s) level qualification papers is presented: high uniqueness – the paper
is sent for defence, medium – the paper is allowed for defence with revision, low – the paper requires substantial revision and additional checking, very low – the paper is rejected without further consideration. The study presents the results of plagiarism-tested Master’s level qualification papers that demonstrate the compliance of higher education applicants with academic integrity requirements.