У статті окреслено актуальні на сьогодні питання професійної компетентностi студентів (майбутніх вчителів) фізиків та математиків. Наведені професійні компетенції студентiв-старшокурсників фізичної та математичної
спеціальностей, виявлені їх спільні та специфічні компоненти. З’ясовано, що у поєднанні з традиційними педагогічними методами навчання важливим є впровадження новітніх методів, які предбачають надання особливої уваги формуванню фахових компетентностей випускників вузів. Обґрунтовано, що фізика нерозривно пов’язана з математикою. Формування математичної та фізичної компетентностей – важлива умова удосконалення навчально-виховного процесу,
що дозволить майбутньому фахівцеві розглядати певне явище з позицій різних навчальних предметів, орієнтуватися в ситуації та вирішувати поставлені перед ним завдання, що дозволить стати відмінним вчителем. Проаналізовано
зарубіжний досвід особливостей викладання та навчання, описано важливість такої компетентності, як навчання впродовж життя, та вимоги до педагогічних компетентностей майбутніх вчителів. З’ясовано, для майбутніх вчителів фізики та математики компетентнісний підхід дозволяв би здійснювати освітній процес відповідно до вимог сучасного динамічного освітнього простору, набути нові навики роботи, бути більш конкурентноспроможними, оскільки нові технології змінюють ринок праці, швидко змінюється зміст традиційної освіти. Для досягнення мети дослідження використовувались емпіричні методи: спостереження за навчальним процесом
студентів (майбутніх вчителів) під час викладання фізики та математики, аналіз результатів навчальних досягнень студентів. Ефективно було використано набір методів наукового пізнання: системний і порівняльний аналіз літератури, робочих програм, педагогічного процесу з проблеми дослідження, узагальнення та систематизація науково-теоретичних положень з метою отримання цілісної картини про сучасний стан досліджень та можливостей вдосконалення підходів до питання професійних компетенції майбутніх вчителів фізики та математики.
The article outlines the current issues of professional competence of students (future teachers) of physicists and mathematicians. The professional competencies of senior students of physical and mathematical specialties are given, their common and specific components are revealed. It was found that in combination with traditional pedagogical teaching methods it is important to introduce the latest methods, which provide special attention to the formation of professional competencies of university graduates. It is substantiated that physics is inextricably linked with mathematics. Formation of mathematical and physical competencies, an important condition for improving the educational process, which will allow future professionals to consider a phenomenon from the standpoint of various subjects, navigate the situation and solve problems before him, which will become an excellent teacher. The foreign experience of the peculiarities of teaching and learning is analyzed, the importance of such competence as lifelong learning and the requirements for pedagogical competencies of future teachers are described.
It was found that for future teachers of physics and mathematics competence approach would allow to carry out the educational process in accordance with the requirements of modern dynamic educational space, acquire new skills, be more competitive, as new technologies change the labor market, change the content of traditional education.
To achieve the goal of the research, empirical methods were used: observation of the educational process of students (future teachers) during the teaching of physics and mathematics, analysis of the results of students’ academic achievements. A set
of methods of scientific knowledge was used effectively: systematic and comparative analysis of literature, work programs, pedagogical process on research, generalization and systematization of scientific and theoretical positions in order to obtain a holistic picture of the current state of research and opportunities to improve approaches to professional competence of future physics teachers. and mathematics.