У статті визначено педагогічні умови формування лінгвокультурологічної толерантності українських студентів у процесі навчання китайської мови, а саме: застосування інформаційно-комунікаційних технологій на підставі створення навчального сайту з невербальним і вербальним матеріалом для ознайомлення з культурою, особливостями спілкування, етикетом та нормами поведінки китайців; визначення психологічних та мовних відмінностей і схожостей української та китайської культур і мов. Метою проведеного дослідження є експериментальна перевірка ефективності реалізації педагогічних умов формування толерантності українських студентів засобами китайської мови. Експериментальне дослідження спрямоване на визначення суттєвих психологічних і мовних відмінностей та на пошук
точок дотику, схожості менталітету двох народів, їхніх культур і мов. Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій із метою формування лінгвокультурологічної толерантності українських студентів у процесі навчання китайської мови здійснювалося шляхом підготовки до створення навчального сайту, на якому міститься невербальний і вербальний матеріал для ознайомлення з історією, культурою, особливостями спілкування, етикетом, мовою та нормами поведінки китайців. На підставі аналізу особливостей китайської мови зроблено висновок, що для неї характерні строгість, дисциплінованість і дотримання правил, що
відображають відомі якості мешканців Піднебесної Результати дослідження сприяли формуванню лінгвокультурологічної толерантності українських студентів
у процесі навчання китайської мови, дали змогу встановити як відмінності, так і схожості культури, мовних і мовленнєвих традицій Китаю та України. Особливу увагу привертає ідейна схожість текстів Гімну України та Гімну Китаю, а також схожість змісту прислів’їв і приказок, що свідчить про духовну близькість наших народів. Перспективи подальших досліджень вбачаються у продовженні роботи над створенням сайту з метою подальшого розвитку лінгвокультурологічної толерантності українських студентів у процесі навчання китайської мови.
The article defines the pedagogical conditions for the formation of linguistic and cultural tolerance of Ukrainian students in learning Chinese, namely: the use of information and communication technologies based on the creation of educational sites with nonverbal and verbal material for learning about culture, communication, etiquette and the behavior of the Chinese; identification of psychological and linguistic differences and similarities between Ukrainian and Chinese culture and language. The purpose of the study is to experimentally test the effectiveness of the implementation of pedagogical conditions for the formation of tolerance of Ukrainian students by means of the Chinese language. The experimental research is aimed at identifying significant psychological and linguistic differences and finding common ground, similarities in the mentality of the two peoples, their cultures and languages. The introduction of information and communication technologies for the development of linguistic and cultural tolerance of Ukrainian students in learning Chinese was carried out in preparation for the creation of an educational site that contains nonverbal and verbal materials for history, culture, communication, etiquette, language and behavior Chinese. Based on the analysis of the peculiarities of the Chinese language, it was concluded that its severity, discipline and compliance with the rules reflect the well-known qualities of the people of China. The results of the study contributed to the formation of linguistic and cultural tolerance of Ukrainian students in the study
of Chinese, allowed to establish both differences and similarities of culture, language and speech traditions of China and Ukraine. Particular attention is drawn to the ideological similarity of the texts of the Anthem of Ukraine and the Anthem of China, as well
as the content of proverbs and sayings, which testifies to the spiritual closeness of our peoples. Prospects for further research are seen in the continuation of work on the site in order to further develop the linguistic and cultural tolerance of Ukrainian students in the study of Chinese.