У статті розглядаються умови формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх учителів історії у процесі професійної підготовки. Значна увага відводиться трактуванню поняття “педагогічна умова” як у вітчизняній, так і в зарубіжній науковій спільноті. Перехід на інноваційні технології та використання мультимедійних технологій приводять до того, що потрібно навчати нове покоління швидко сприймати й оперативно обробляти інформацію з подальшим використанням і застосуванням на практиці набутих знань, умінь та навичок. Тому навчання в закладах вищої освіти стає більш технологічним і передбачає не лише комп’ютеризацію та геймізацію процесу навчання, а й створення та введення нових форм щодо керування всім процесом, які потребують нових умов, нових
досліджень. Необхідне з’ясування та тлумачення понять “умови”, “фактори”, “педагогічні умови” в педагогічних, соціальних, філософських і понятійних аспектах. У дослідженні йтиметься про обставини, чинники, які є основою, рушійною силою педагогічної діяльності майбутніх учителів історії. Педагогічні умови забезпечують цілісність навчання та виховання в інформаційно-освітньому середовищі закладу освіти, що продиктовані й визначені вимогами суспільства, часу, країни, які відповідають запитам ринку праці, сприяють розвитку гармонійної особистості. Вони
створюють сприятливі можливості та умови для виявлення її задатків, формування загальнолюдських і професійно важливих якостей, урахування потреб та ключових компетентностей. У дослідженні під педагогічними умовами розуміємо сукупність обґрунтованих компонентів освітнього процесу закладів вищої освіти, що мають стосунок до змісту, методів, організаційних форм і характеру взаємин учасників освітнього процесу, дотримання яких забезпечує досягнення визначеної мети ‒ формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх учителів історії.
The article considers the conditions of informational formation and communication competence of future history teachers in the process of professional training. Much attention is paid to the interpretation the idea of “pedagogical condition” in
both native and foreign scientific communities. Using innovative technologies and multimedia technologies makes us to teach the new generation to perceive the information n quickly practically using knowledge, skills and abilities. Therefore, teaching
in higher education is becoming more technological and involves not only computerization and gaming of the learning process, but also the creation and introduction of new forms of management of the whole process, which require new conditions, new research. Understanding and interpretation of the concepts “conditions”, “factors”, “pedagogical conditions” in pedagogical, social, philosophical, conceptual aspects. In our research we will talk about the circumstances, factors that are the basis, the driving force of pedagogical activities of future history teachers. Pedagogical conditions ensure the integrity of education and upbringing in the information and educational environment of educational institutions, which are dictated and determined by the requirements of society, time, country, meeting the demands of the labor market, promoting harmonious development, they create favorable opportunities and conditions for identifying its talents, formation of universal and professionally important qualities, taking into account the needs and key competencies. In our research, pedagogical conditions are understood as
a set components of the educational process of higher education institutions related to the content, methods, organizational forms and nature of relations between participants in the educational process.