Стаття носить аналітичний характер; метою є теоретичне обґрунтування питань взаємодії суб’єктів освітнього процесу професійно-педагогічної підготовки фахівців у галузі фізичного виховання та спорту. Наголошується, що професійно-педагогічна підготовка фахівців фізичного виховання спрямована не тільки на отримання базових науково-методичних знань, але й на впровадження нововведень, які мобілізують ресурси педагогічної системи, приводять до підвищення результативності фахової підготовки. Зазначається, що вплив на формування професійно-педагогічних якостей та пізнавальну діяльність студентів мають педагогічні технології, які передбачають професійне спілкування суб’єктів навчально-тренувального процесу. Значну роль відіграє діалогово-комунікативна взаємодія на рівні “викладач – студент”, “студент – викладач”, “викладач – аудиторія”. Наводяться приклади класичних та сучасних,
більш поширених і ефективних методів, серед яких – “Віртуальна академія” (застосування онлайн-технологій освіти), участь у вебінарах, онлайн-конференціях, Інтернет-клубах. Широко використовується заняття з моделювання діяльності вчителя, де контролюється діяльність малих груп, стимулюється взаємодопомога, обмін інформацією, знаннями, особистим практичним досвідом. Значно підвищується рівень спілкування, створюється позитивний психоемоційний клімат, покращуються міжособистісні стосунки студентів і викладача, що зумовлює формування у них
позитивної самооцінки, яка є структурним психоемоційним компонентом мотиваційної сфери професійно-педагогічної підготовки. Метод пробних переміщень передбачає створення максимально наближених у педагогічному колективі посад, посадових обов’язків, що дають можливість студенту “виконувати” функції відповідно до посади, на яку його“призначено”. Зазначається, що під час навчання учасники освітнього процесу розвивають особистісно орієнтовані здібності до діалогово-комунікативної діяльності, спілкування в процесі професійно-педагогічної підготовки в умовах реальної навчально-виховної, фізкультурно-оздоровчої, спортивно-змагальної практики. Узагальнена позиція з приводу того, що суб’єкт-суб’єктні взаємини під час навчання забезпечують співпрацю викладача та студентів для досягнення зазначеної навчальної і виховної мети.
The article is of an analytical nature, the purpose of which is to theoretically substantiate the issues of interaction of subjects of the educational process of professional and pedagogical training of specialists in the field of physical education. It is noted that professional and pedagogical training of specialists in physical education is aimed not only at obtaining basic scientific and methodological knowledge, but also at creating and implementing innovations that mobilize the resources of the pedagogical system, lead to an increase in the effectiveness of professional training. It is noted that the greatest influence on the formation of professional and pedagogical qualities and cognitive activity of students is provided by pedagogical technologies that provide for professional communication of subjects of the educational and training process. A significant role in it is played by dialogue and communication interaction at the level of “teacher – student”, “student – teacher”, “teacher – audience”. Examples of classic and modern, more common and effective methods are given, including: “Virtual Academy”, participation in webinars,
online conferences, Internet clubs. Teacher modeling classes are widely used, where the activities of small groups are monitored, where mutual assistance, mutual exchange of information, knowledge, and personal practical experience are stimulated. Significantly increases the level of communication, creates a positive psychoemotional climate, improves interpersonal relations between students and teachers, which causes the formation of their positive self-esteem, which is a structural psychoemotional
component of the motivational sphere of professional and pedagogical training. The method of trial relocations involves modeling positions, job responsibilities, which allow the student to “perform” functions in accordance with the position for which “assigned”. It is noted that students develop abilities for dialogue and communication activities, communication in the process of professional and pedagogical training in terms of educational, physical culture and health, sports and competitive practice. The generalized position that the subject-subject relations during training provide cooperation of the teacher and pupils for achievement of the educational purpose.