У дисертаційному дослідженні автором здійснено аналіз основних наукових ідей, положень і теоретико-методологічних підходів використання веб-орієнтованих технологій у навчанні інформатики в закладах загальної середньої освіти, обґрунтовано та розроблено компоненти веб-орієнтованої методичної системи навчання інформатики учнів старших класів закладів загальної середньої освіти. Актуальність обраної теми зумовлена низкою суперечностей, які вказують на необхідність вдосконалення існуючої інформатичної освіти для педагогічно-виваженого проектування веб-орієнтованих навчальних курсів з інформатики, що дозволяє узагальнити і систематизувати використання інформаційно-комунікаційних технологій, підвищити рівень професійної підготовки вчителів. У дослідженні розглянуто можливості використання інформаційнокомунікаційних технологій в освіті, створено модель структури веборієнтованого інформаційно-освітнього середовища закладу загальної середньої освіти, здійснено огляд інструментарію розробника для проектування навчального матеріалу, здійснено аналіз використання веборієнтованих технологій в закладах загальної середньої освіти, розглянуто існуючі програми навчання інформатики закладу загальної середньої освіти.
In the dissertation research the author made the analysis of the main scientific ideas, provisions and theoretical and methodological approaches of using web-based technologies in learning Informatics in the establishments of general secondary education, substantiated and developed the components of the web-based methodical system of learning Informatics for students in high school establishments of general secondary education. The relevance of the chosen topic due to a number of inconsistencies which indicated the need for the improvement of existing Informatics education for pedagogically precisely projecting web-based Informatics study course, which allows to summarize and systematize using of the information and communication technologies, to increase the level of professional preparation. The study examines the possibilities of using information and communication technologies in education, creates a model of the structure of a web-based informational and educational environment of the establishment of general secondary education, reviews the developers’ tools for projecting the educational material, implements the analysis of using web-based technologies in the establishments of general secondary education, the existing programs of studying Informatics in the establishment of general secondary education were considered.