Дисертація присвячена проблемі психологічних особливостей внутрішньоособистісних конфліктів у професійній діяльності вчителя. Досліджено сутність феномену та особливості внутрішньоособистісних конфліктів у вчителів. Виявлено критерії (усвідомленість конфлікту та розвинутість смисложиттєвих орієнтацій; адекватність самооцінки, амбівалентне самоставлення; боротьба мотивів та можливість здійснювати вибір; ступінь ригідності та толерантність у взаємодіях), показники, сфери прояву (когнітивна, емоційна, мотиваційна, поведінка) та рівні розвитку (низький, середній, високий) внутрішньоособистісних конфліктів педагогів; психологічні особливості таких конфліктів у вчителів із різним стажем педагогічної діяльності.
The dissertation is devoted to the problem of psychological peculiarities of intrapersonal conflicts in teacher’s professional activity. The essence of the phenomenon and intrapersonal conflicts peculiarities in teacher’s professional activity have been investigated. There have been identified criteria (conflict awareness, lifemeaning orientations; Self-adequacy, Self-concept ambivalence; motivations struggle, ability to make a choice; tolerance and rigidity degree in interactions), manifestation spheres (cognitive, emotional, motivational, behavioral), indexes, development levels of teachers’ intrapersonal conflicts (low, middle, high) as well as their psychological characteristics, determined by different pedagogical experience.